پیرترین فرد فلسطینی که پیش از نکبت فلسطین در سال ۱۹۴۸، به دنیا آمده بود در ۱۳۵ سالگی درگذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،، رسانه های فلسطینی اعلام کردند «سالم خمیس ابوظاهر» بزرگ قبیله «ابوظاهر» و مسن ترین فرد در فلسطین در سن 135 سالگی درگذشت.

فرزند ابوظاهر گفته است پدرش در دهه 1880 به دنیا آمده و وی خواندن و نوشتن را بلد بوده و در مکتب خانه های الخلیل پیش از نکبت فلسطین (مهاجرت جمعی فلسطینی ها در سال 1948) درس خوانده بود.

درگذشت مسن ترین فرد در فلسطین+عکس

وی همچنین گفت پدرش دارای هوش بالایی بود و وقایع زیادی را در فلسطین به خاطر داشت؛ حتی او اخبار را مطالعه می کرد و دائما برای حفظ قوه بینایی قرآن می خواند و حافظه وی شبیه حافظه یک انسان در سنین جوانی بود.

فرزند ابوظاهر در خصوص چگونگی عمر زیاد پدرش گفت: پس از خدا، نوع غذایی که او میل می کرد، در این مسأله مؤثر بود؛ بطوری که او میوه، عسل و شیر شتر می نوشید و از خوردن غذاهای کارخانه‌ای و تمامی گوشت ها پرهیز می‌کرد.

صقر ابوظاهر، برادر زاده مسن ترین فرد فلسطینی نیز گفت: مرحوم عموی من از سلامتی بالایی برخوردار بود و تا دو ساعت قبل از فوت، دائما حرکت می کرد. او حافظه بالایی داشت و جنگ هایی را روایت می کرد که در فلسطین از زمان خلافت عثمانیان تا جنگ های اول و دوم جهانی و نیز نکبت فلسطین اتفاق افتاده بود.

داماد وی نیز گفت: غذای آن مرحوم عسل، شیر، روعن حیوانی، روغن زیتون و کمی گوشت گوسفند بود و از سبزیجات زیاد استفاده می کرد.

یکی از نزدیکان مسن ترین فرد فلسطینی نیز گفت: آن مرحوم فردی صبور، آرام و با سعه صدر در برابر تمامی افراد بود و مهمتر از همه، وی ریش سفید و شیخ عشیره ابوظاهر در استانهای غزه بود که از احترام همگان برخوردار بود.

مسن ترین فرد فلسطینی بیش از 120 فرزند، نوه و نتیجه از چهار همسر خود داشت.

انتهای پیام/

درگذشت مسن‌ترین فلسطینی+عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار