آموزش خانواده‌های فرزند پرور برای اولین بار در کرمان

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت:دوره آموزشی ارتقاء توان علمی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده‌های فرزند پروردر کرمان برگزار شد.

آموزش خانواده‌های فرزند پرور برای اولین بار در کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صادق زاده مدیر کل بهزیستی کرمان درگفتگویی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:یکی از مسئولیت‌های بهزیستی واگذاری فرزند به خانواده‌هایی که دچار مشکل فرزندنداری هستند  است که در طول سالهای متمادی در استان انجام می شود.

وی افزود:خانواده‌هایی که بر اساس نظریه پزشکی قانونی دچارمشکل در فرزندآوری  هستند به قوه قضائیه معرفی می شوند و پس از طی مراحل قانونی و با تاییدصلاحیت قوه قضاییه ،می توانند والد یا والده عنوان بگیرند.

وی بیان داشت:پس از طی مراحل قانونی از سوی مقامات قضایی ما افراد را در نوبت فرزند خواندگی قرار میدهیم و بعد از مدتی فرزندی به آن‌ها واگذار میکنیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان افزود: یکی از موضوعاتی که ما بعد از این مراحل تایید میکنیم این است که بعضی خانواده‌ها تجربه و تربیت فرزند ندارند و در بعضی مواقع مشکلات حاد و در برخی موارد هم مشکلات کمتری دارند.

وی افزود:بر این اساس کارشناسان ما به این فکر افتادند که بایستی راهکاری را برای رفع این مشکل پیدا کرد که خوشبختانه امروز اولین دوره آموزش خانواده‌های فرزند پرور و متقاضی فرزند هستند آغاز شد.

وی بیان داشت: این طرح ابتکاری و ابداعی برای اولین بار در استان کرمان استارت خورد و برای اولین بار در کشور این کار را طراحی کردیم.

صادق زاده افزود: این برنامه با هدف بالا بردن سطح آگاهی افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

وی از اجباری شدن این دوره برای خانواده‌های متقاضی فرزند پروری خبر دادو گفت:از این پس در قبال  گذراندن این آموزش به خانواده‌ها فرزند  واگذار میکنیم و خانواده‌ها این دوره‌ها را باید طی کنند وبایستی در این زمینه خودشان مطالبه گری کنند و تا زمانی که آموزش‌ها را فرا نگرفتند فرزند را مطالبه نکنند.

وی در ادامه افزود:در سال گذشته یعنی نیمه سال ۹۶ قریب به ۱۷۰۰ فرزند واگذار کردیم وبه خانواده‌ها تحویل داده شده است.

صادق زاده بیان کرد:اکنون علی رغم اینکه تعداد زیادی خانواده در نوبت دریافت فرزند هستند فرزند دارای شرایط واگذاری در مراکز نداریم .

وی گفت: به غیر از فرزندانی که شرایط ندارند و مشکلات جسمی داشته ویا مانع قضایی دارند ودر مراکز ما حضور دارند فرزندی با شرایط ایده آل برای واگذاری نداریم که این نشان از افزایش سطح آگاهی مردمی در جامعه برای کاهش آسیب‌های ناشی از حضور این کودکان، نوجوانان و جوانان در جامعه بدون سرپرست است.

در استان کرمان در سال گذشته قریب به ۱۷۰۰ فرزند تحت پوشش بهزیستی به خانواده ها‌ی فرزند پرور واگذار شد.
انتهای پیام/ح

دوره آموزشی برای دریافت فرزنداز بهزیستی الزامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار