دادستان کل عربستان سعودی در جلسه محرمانه‌ای که دادگاه ویژه مجازات تشکیل داد اعدام «علی العمری»، مبلغ اسلامی این کشور، را خواستار شد.

درخواست دادستان کل عربستان برای اعدام یک مبلغ مذهبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العهد، دادستان کل عربستان سعودی در جلسه محرمانه ای که دادگاه ویژه مجازات تشکیل داد اعدام «علی العمری»، مبلغ سعودی، را خواستار شد. در صفحه کاربری «معتقلی الرای» (زندانیان عقیده و اندیشه) در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام شد: دادستان کل عربستان بیش از 30 مورد اتهام علیه العمری مطرح کرده است که از جمله این اتهامات می‌توان به تشکیل سازمان جوانان برای تحقق اهداف یک گروه تروریستی سری در داخل عربستان اشاره کرد.

العمری متولد 1976، مبلغ اسلامی سعودی و رئیس دانشگاه آزاد مکه مکرمه است. وی سپتامبر سال 2017 میلادی بازداشت و به دستور مسئولان سعودی شبکه «فور شباب» که توسط العمری مدیریت می‌شد، بسته شد.

از زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، قدرت را در این کشور به دست گرفته است، مسئولان سعودی موجی از بازداشت‌ ها را به راه انداخته و صدها مسئول، شاهزاده، مبلغ، مخالف سیاسی و حتی فعالان لیبرال و آزادی‌خواه را بازداشت کرده‌اند. دادستان کل عربستان سعودی همچنین روز سه شنبه محاکمه سلمان العوده، مبلغ سعودی، را شروع کرد و در نخستین جلسه محاکمه وی که یک‌سال پس از بازداشتش صورت گرفت با وارد کردن 37 اتهام علیه وی اعدام العوده را خواستار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار