سیاسی‌ترین روز‌های شورای شهر کرمان؛

غیبت هایی که برای رئیس شورای شهر محسوب نشد!/ حدنصاب حزبی بلای کار شورای شهر کرمان

من مایل و راغب هستم درحضور مراجع ذی صلاح و مردم فهیم کرمان پاسخگوی مسایل شورای شهرباشم،این جمله را ماه بانومعصوم زاده عضومستقل شورای شهرکرمان می‌گوید، پزشکی که این روز‌ها در شورای شهر در معرض فشار‌های زیادی است.

غیبت های رئیس شورای شهر که محسوب نشد!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دکترماه بانو معصوم زاده تحصیل کرده پزشکی عمومی از دانشگاه قم است وپایان نامه خود را با عنوان علل مراجعه بیماران به طب سنتی تهیه ودر بخش طب سنتی واسلامی فعالیت می کند.

وی که ۲ فرزند دارد درکنار وظایف پزشکی خود به خانه داری نیز می‌پردازد ودراین مسیرحتی بعضا از سلامت جسم خود برای خانواده وبیماران خود وقت می‌گذارد، ماحصل گفتگوی ما با وی را بخوانید:

با طبابت وخانه داری چه می‌کنید؟

من زمان طبابت رابرعکس همه پزشکان طرف صبح گذاشتم که دراین ساعت فرزندان هم مدرسه ودانشگاه هستند، از نظرمن پزشکی شغل نیست عشق است، وقتی بیمار مراجعه می‌کند ودارویا تغییر سبک تغذیه یا زندگی را تجویزمی کنیم وباچشم خود بهبودی روند بیماری رامی بینیم قطعا به ارزش کار طبابت پی میبرم، شما برای بدست آوردن هرچیزی باید یک چیزی از دست بدهیدو من وقت ولحظات استراحت خود را می‌گذارم البته مشارکت اهالی خانه با من زیاد است.

اغلب بانوان خانه دار با همه فعالیت‌هایی که در منزل خلاصه می‌شود خیلی خسته می‌شوند چگونه شما هم به خانه داری می‌رسید هم به دیگر فعالیت‌های بیرون از خانه؟

گا‌ها همان انرژی که وقتی دراوج خستگی وناتوانی حیوان درنده به سمت ما حمله می‌کند باعث فرارکردن ما می‌شود به من کمک می‌کند که من اسم آن را انرژی ذخیره می‌گذارم.

خانم معصوم زاده به عنوان یک بانوی سیاستمدار شما عضو شورای شهر کرمان نیزهستید درخصوص اینکه چه شد به شورای شهر آمدید، بگویید؟

دلیل اینکه کار درشورا را انتخاب کردم حکم صریح قرآن درخصوص مشورت وشورا بود باتوجه به اینکه من جلسات زیادی بین مردم هستم وحرف مردم را زیاد می‌شنوم، تصور کردم می‌توانم نماینده خوبی در پارلمان شهری باشم.

مسئولیتی در کمیسیون‌های شهری هم دارید؟

بله من مسئولیت کمیسیون بهداشت ومحیط زیست را دارم، اما هرجایی که احساس کنم در شورا می‌توانم به مردم خدمت کنم کمک می‌کنم بعضا حتی در وقایعی مانند زلزله کرمانشاه که به عنوان پزشک حضور یافتم ویا در اردوی جهادی درجلسه شوراحضور نداشتم، اما مرتبا از طریق تلفن در تماس بودم ومسائل را به جد پیگیرمی کردم درحوزه نظارت بربیمارستان‌ها از ساعت ۵ صبح بازدید‌های بیمارستانی را درکرمان داشتیم و سعی کردم در تمام مسائلی که مردم دغدغه دارند رسیدگی کنیم.

نحوه فعالیت اعضای شورا را می‌فرمائید هر فردی چند ساعت در هفته باید فعالیت کند وآیا مهم است که دائما با مردم در ارتباط باشید؟ شورای شهر کرمان دو روزدرهفته جلسه دارد، ولی قانونا ۵۰ تا ۷۰ ساعت در ماه هر عضو شورا باید در بین مردم باشد وکار شورایی انجام دهد (به استناد کتاب قانون شوراها) دراین بخش تمام تلاش من این بوده که حتی زمانی که بالاجباربه واسطه شغل پزشکی درکرمان نبودم از مسائل شورابا خبر بوده وپیگیر مسائل باشم.

به نظر می‌آید بین برخی اعضای شورای شهر رودروایستی ویا تقابل جدی وجود دارد وتعداد زیادی از اعضای شورا نیزمحافظه کار شده اند، چرا؟

بله متاسفانه تقابل دراین دوره بیشتر ازکار است هر فردی در شورا کار می‌کند تک تک است درحالی که باید با نظرات هم جلو برویم نه انفرادی، متاسفانه تخریب هم دراین دوره از کار شورا وجود دارد وعملا کار درجایگاه بعد از تخریب وتقابل قراردارد وناراحتی من از این است که تمام اعضای شورا درزمانی که برای حضور در شورا قسم یادمی کردند برای خدمت به مردم قسم خوردند، ولی آنچه این روز‌ها در شورای شهر کرمان جایی ندارد همین کار برای مردم است.

برای بازشدن اذهان عمومی درخصوص تقابل یا تخریبی که مطرح کردید بیشتر توضیح دهید؟

ببینید طبق قانون شورا‌ها شما برای برگزاری جلسات فوق العاده شورا حتما ۴۸ ساعت جلوتر موضوع را کتبا به اعضا خبر دهید، اما در شورای شهر کرمان ساعت ۸ صبح پیامک می‌زنند که مثلا ساعت ۱۰ جلسه داریم! این درحالی است که افرادی مانند من که شاغل هستند روزانه پیام‌ها ،تماس‌های زیادی برای پاسخگویی داریم و قطعا پیامک دیده نمی‌شود .

جالب اینکه همین مسئله را نشریاتی که شیطنت‌هایی دارند و درجلسات شورا از طیف خاصی حضور داشته و تن‌ها مسائلی که خوشامد جناح موردنظر است را مطرح می‌کنند که شان رسانه‌ها را نیز زیرسوال برده اند، به گونه‌ای که هیچ کدام از این رسانه‌ها به غیبت دوماهه رئیس شورای شهر درایام بودجه ریزی شورا اشاره‌ای نکردند و از آن جالب‌تر اینکه غیبت‌های دوماهه وی در جلسات اصلی شورا تنها یک غیبت ثبت شده است! وازاین سو نیز تعطیلات شورا را با سفر‌های خودشان هماهنگ می‌کنند وهر نوع اعتراضی را با این موضوع که ما (اصلاح طلبان واعتدالیون )حدنصاب داریم پاسخ می‌دهند!

یعنی از برند حزب خود برای اداره شورای شهر استفاده می‌کنند این خلاف قانون نیست؟

بله متاسفانه، ببینید من فعالیت‌های پوپولیستی را دوست ندارم ما کارمی کنیم که مردم راحت‌تر زندگی کنند وباقیات صالحاتی نیز برای ما منظور شود، ما کار نمی‌کنیم که فرد یا حزبی را بکوبیم وباید کار حزبی در شورای شهر کرمان که بایدشورایی با ماهیت غیرسیاسی باشد، را محکوم کنیم، وقتی کسی درقالب شورا برای مردم کارمی کند باید همه کمکش کنیم، اما این روز‌ها حداقل درشورای شهر کرمان تخریب افراد با شیوه‌های غیرانسانی مطرح است وموضوع غیبت‌هایی که اخیرا مطرح شده اغلب مربوط به جلسات فوق العاده‌ای است که از قبل بیان نشده، همه اعضا مثل برخی اعضای مسن شورا که درایام بازنشستگی به سر برده ودغدغه‌ای جز حضور درجلسات شورا ندارند نیستند که تا پیامکی! از شورا آمد درهرنشستی که دعوت شود حضور یابند، فعالیت‌های مردمی که در شورا گفته نمی‌شود وخبرنگاران هم از طیف خاصی در جلسات شورا می‌آیند، نامه‌هایی به کمیسیون وارد می شود بیان نمی‌شود یا کار نمی‌شود به طور مثال کمیسیون بهداشت شاید ۸۰ درصد نامه‌ها برگشت داده می‌شوند ومطرح نمی‌شوند، از طرفی هر خبری را خودشان بخواهند کار می‌کنند، دوستان رسانه‌ای هم بعضا در پوشش دادن برخی فعالیت‌ها شیطنت‌هایی دارند.

حالا که موضوع به اینجا رسید چند مورد از پی گیری‌هایی که در شورا به جایی نرسیده را مطرح کنید؟

ما مدتهاست به دنبال مسیری برای پیاده روی امن برای خانم‌ها هستیم که با آرامش ساعاتی از روز یاحتی شب را در آن پیاده روی کنند از سویی جنگل قائم نیزوسیع است ومی توان به راحتی مسیری را در آن تعریف کرد شاید در ۶ جلسه من موضوع را مطرح کردم وقطعا این مسئله به ایجاد آرامش برای بانوان تاثیر زیادی دارد وبدون هزینه است، اما به جایی نرسید مسئله بعدی موضوع آرامستان شهر است که دیگرجایی برای دفن اموات ندارد طرح آرامستان جدید هم متعلق به ۱۵ سال قبل است، اگریکی از بلایای طبیعی در کرمان رخ دهد ما جایی برای دفن اموات نداریم وباید هرچه سریعتر فکری برای آرامستان شودموضوع دیگر هم برگزاری همایشی برای رابطین بهداشتی برای توجیه فعالیت‌ها و رسمیت دادن بیشتر به کار است، چون این افراد در تمام محلات به بهداشت جسم وروح در زندگی شهری شهروندان به ما کمک می‌کنند، اما هربارجلوی گسترده ترکردن این کارسنگ اندازی می‌شود علت را نمی دانم ،اما متاسفانه ترس از رابطه چهره به چهره در شورای شهر کرمان خیلی زیاد است.

ترس از رابطه چهره به چهره؟! مگر اعضای شورای شهر نماینده منتخب مردم نیستند؟ پس چرا از ارتباط با مردم ترس دارند؟

ببینید در بخش ارتباط با مردم، ما اساسا نماینده‌های مردم هستیم، باید نظرات مردم را بگیریم و دنبال مردم باشیم، بین مردم حضور داشته و با آن‌ها حرف بزنیم، شما بروید تحقیق کنید دریک سال گذشته چند نفرساعت اعضای شورای شهر بین مردم بودند!

اما بنده قبل از این هم بین مردم بودم واز زمانی عضو شورای شهر شدم جلسات مردمی ام بیشتر شده و در هر دو بعد شورا وسلامت که حرفه پزشکی من است سعی می‌کنم به مردم کمک کنم، ولی با اینحال فشار روی من زیاد است من هیچ وقت حزبی عمل نکردم همه اعضا هم تایید می‌کنند.
خودتان تصور می‌کنید دلیل این فشار‌ها چیست؟ یک مصداق برای ما مطرح کنید؟

ما وقتی گذرگاه سالمندان و معلولین را درمعابر شهری پی گیری کردیم در بازار ودیگر اماکن عمومی مدت‌ها شب و روزحضور یافتیم برخی دوستان معلول را درصحنه برده وتلاش کردیم معبر مناسبی برای این دوستان تعریف شود ماحصل این پیگیری یک فیلم ۹ دقیقه‌ای در شورای شهرپخش شد الان این مسئله در ورودی بازار کرمان گیر یک میله چند سانتی است! هرتلاشی می‌کنیم که به نتیجه برسد، اما نمی‌رسد! اما اگر رای گیری دریک مورد خاص بخواهند سریع به نتیجه می‌رسد اما برای حل مشکل عبور معلولین وسالمندان اقدامی نمی شود.

رای گیری موردخاص هم مگر در شورای شهرکرمان داریم؟ بیشتر توضیح دهید؟

بله اخیرا در همین جریان انتخابات هیئت رئیسه شورا، به برخی اعضای شورا اعلام کرده بودند، چون شما با فلان لیست بالاآمده اید باید به این افراد رای دهید و وقتی اکثریت غالب افراد شورا هم وابسته به این جناح باشند تکلیف انتخابات مشخص است شما به من بگوئید حضور دراین جلسه چقدر موثرهست؟

اصلا دلیلی برای حضور ما هست وقتی رای ما تاثیری ندارد وجالب‌تر اینکه در هر بخش فقط یک کاندیدا وجود داشت که درهمان سمت مسئولیت داشت! این رای گیری فقط یک شو ونمایش بود وچون حضوربنده ارزشمند وموثر نبود ترجیح می‌دهیم بین مردم باشیم، ولی آقایان این‌ها را به حساب غیبت می‌گذارند وقوانینی وجود دارد که اگر بیش از ۱۲ جلسه در شورا حضور نیابید تذکر می‌گیرید درحالی که طبق قانون باید ۴۸ ساعت جلوترجلسات فوق العاده را اعلام کنند تا اعضا بتوانند بابرنامه ریزی درجلسه حضور داشته باشند!

به عنوان عضوشورای شهر یک سوال ما را پاسخ دهید افراد سنی عضوشورا دراین مسائل چه نظری دارند یا چه واکنشی دارند؟

به نظر من اعضای سنی شورا هم خیلی سکوت کردند، امثال آقای کامیاب و آقای چناریان واقعا سکوت کرده اند، الان دقیقا شبی که دو هفته جلسات شورا تعطیل است برخی اعضای شورا شیطنتی می‌کنند ورسانه‌های هم جناح آن‌ها هم سریعا پوشش می‌دهند که مستندات آن هست، دراین شرایط جز سپردن این همه بی اخلاقی به خداوند چاره‌ای نداریم.

اینکه شما پزشک ودرخدمت سلامت مردم هستید درست، چقدر از وقت وحرفه خود را برای فعالیت‌های شورا کنار می‌گذارید؟ حرفه پزشکی شما تضادی با کارتان در شورا ندارد؟

ببینید من تمام کلاس‌های دانشگاه را که تدریس می‌کردم برای کار در شورا تعطیل کردم درخصوص پزشکی هم من مطبم صبح‌ها فعالیت دارد درنتیجه تمام عصرهایم در خدمت شورا است، ولی از این بداخلاقی‌ها وکار برای تخریب دیگران خسته شدم، هرچند من با این دیدگاه که مردم عیال الله هستند ومن با حضورم در شورا وتوفیق خدمت به آنان را دارم وچیزی معادل آن پیدا نمی‌کنم درنتیجه دراین شرایط نیز کاررا بخدا می‌سپارم.

انتهای پیام/ح

سیاسی ترین روزهای شورای شهرکرمان در تعطیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
کرمان پهناورترین استان ایران است و صاحب ذخایر و معادن مهم وگرانسنگ.اما در روال مدیریت شهری و سازه همچنین امور رفاهی و تفریحی اقدام خاصی دیده نمیشود مهاجرت شهرستانی ها به مرکز استان و اشغال پست های مدیریتی یکی از این دلایل ضعف است پارتی بازی های زیاد وهمشهری بازیهایی که دارند باعث عدم رشد و شکوفایی شهرکرمان به خصوص استان شده .ناتمام ماندن عملیات های اجرایی مثل پل های عبور و مرور در چندین نقطه پر رفت و امد شهر عدم وجود چند مرکز تفریحی شاد وخدمت رسانی ضعیف در حوزه های مختلف بذر نا امیدی از پیشرفت این شهر را در دل ما میپاشد.شهر من کرمان عزیزم در طول اعصار مختلف ظلمهای زیادی به تو شده تو مظلومترین شهری که میشناسم همتت بلند است وطبعت گران دوستت دارم اباد باش