استاندار خوزستان گفت: شهرداری تهران بر خلاف سال‌های قبل، حضور خود را در مرز چذابه اعلام نکرده است و انتظار می‌رود دستگاه‌های دیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ غلام‌رضا شریعتی ظهر امروز در جلسه ستاد ویژه اربعین که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، بابیان اینکه هدف از تشکیل جلسه در پایانه چذابه بررسی زیرساخت‌های مرزی است، اظهار کرد: در مرز چذابه شرایط نسبت به شلمچه کمی ضعیف‌تر است؛ در مرز شلمچه به یک پایداری رسیدیم، اما در پایانه چذابه به دلیل اصلاحات در مواکب هنوز به ثبات نرسیدیم.

وی افزود: تا دو سال آینده چذابه نیز به یک ثبات نسبی می‌رسد، امسال هم با توجه به تعهداتی که در پایانه چذابه و مسیر مواکب داریم جاده‌ها باید اصلاح و وضعیت راه‌ها بهبود داده شود.

 اعلام حضور نکردن شهرداری تهران در مرز چذابه

استاندار خوزستان با بیان اینکه هرسال شهرداری تهران در مرز چذابه حضور پررنگی داشت، عنوان کرد:، اما امسال هنوز حضور پیدا نکرده بنابراین باید تمهیدات ویژه در این خصوص اندیشیده شود چراکه شهرداری تهران تاکنون حضور خودش را اعلام نکرده است و انتظار می‌رود دستگاه‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

شریعتی گفت: اداره کل راه و شهرسازی نماینده خود را در مسیر مستقر و از امروز تا اربعین نظارت بر مسیر را در اولویت قرار داده و پیشرفت کار را بررسی کند.

وی افزود: شرکت آبفا نیز آب‌رسانی به مواکب باقیمانده در مرز چذابه را انجام دهد؛ علاوه بر این کار برق‌رسانی نیز هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

تذکر به مناطق نفتخیز جنوب و فولاد اکسین

شریعتی بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و فولاد اکسین وظایف خود به‌خوبی انجام نداده‌اند، معاون امور عمرانی تذکرات لازم را به مدیران این دو شرکت بدهد.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله امنیت، عنوان کرد: تردد‌های ایام اربعین به امنیت کشور و استان مرتبط است بنابراین نباید امنیت را فدای هیچ‌چیز دیگری کنیم.

شریعتی بابیان اینکه تروریست‌های حادثه ۳۱ شهریور به سزای عمل خود می‌رسند و مردم هم مانند همیشه در امنیت کامل زندگی می‌کنند، گفت: تضعیف نیرو‌های مسلح، نظامی، انتظامی و امنیتی درواقع تضعیف نظام جمهوری اسلامی است و کسانی که این نیرو‌ها را تضعیف کند در مسیر دشمنان قدم برمی‌دارد.

وجود ۸۰۰ موکب شناسنامه‌دار در استان

در ادامه این جلسه حجت اسلام و المسلیمن سید محمود موسوی مسئول عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه در شلمچه ۷۰ درصد مواکب مستقر شده‌اند، اظهار کرد: در سطح استان ۸۰۰ موکب شناسنامه‌دار و ۵۰۰ موکب برای اخذ شناسنامه در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به استقرار ۶۰ موکب در کشور عراق، گفت: مردم خوزستان به‌ویژه مواکب برای پذیرایی از زائران حسینی آمادگی ۱۰۰ درصد دارند.

آغاز پیاده‌روی اربعین از دوم صفر

محمودی با اشاره به پیاده روی مشایه الاهواز (پیادگان) بیان کرد: این گروه حرکت خود را از دوم صفر از مناطقی مثل کوی علوی، ملاشیه، عین دو و سایر نقاط اهواز و خوزستان شروع و به شکل پیاده‌روی تا کربلا می‌روند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از مواکب مستقر شدند، اما استقرار رسمی و شروع خدمات‌رسانی مواکب از پنجم صفر است.

قیرپاشی ۵ هزار تن قیر در محور‌های منتهی به مرز‌ها

غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به پروژه‌هایی که برای مرز پیش‌بینی‌شده است، اظهار کرد: خط‌کشی محور‌های منتهی شده به مرز‌ها مثل اهواز، حمیدیه، چذابه و سوسنگرد ازجمله این پروژه‌ها هستند.

وی با اشاره به قیرپاشی بالغ‌بر ۵ هزار تن در محور‌های منتهی به مرز‌ها گفت: باوجوداینکه درزمینه روشنایی هیچ تعهدی نداریم، اما در این بخش همکاری‌هایی انجام شد.

استقرار آزمایشگاه کنترل کیفیت آب در مرز چذابه

درویشعلی کریمی مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان اظهار کرد: در سایت قدیمی و جدید مرز چذابه به لحاظ اجرای خطوط شبکه تمام خطوط در پارکینگ‌ها و در مواکب اجرایی شده و از ۳۰۰ انشعاب مواکب تاکنون ۲۳۰ انشعاب عملیاتی شده است.

وی افزود: همچنین کار‌های اصلی مثل خطوط انتقال و شبکه انشعاب مواکب نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان گفت: کانتینری به‌منظور استقرار آزمایشگاه سیار و سایر اقدامات باهدف تأمین امنیت کیفی و کمی آب نصب‌شده و برای تأمین آب شرب در هیچ‌کدام از دو مرز مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان عنوان کرد: در شلمچه یک مورد شکستگی در خطوط آب‌رسانی پایانه مرزی ایجاد شد که تا پایان هفته جاری با فعالیت‌های آبفا شهری این مشکل رفع می‌شود.

 استاندار خوزستان در پایان این جلسه علی حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری را به‌عنوان مدیر قرارگاه چذابه و قدرت الله دهقان مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان را به‌عنوان مدیر قرارگاه شلمچه معرفی کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.