همتی در بخشنامه‌ای،خواستار پایبندی بانک‌ها و موسسات اعتباری به دستورالعمل نظام‌های پرداخت به ویژه سقف عمومی تراکنش‌ها شد.

هشدار رئیس کل بانک مرکزی به بانک ها/سقف عمومی تراکنش‌های مالی را رعایت کنیدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه عبدالناصر همتی تاکید کرده است، اخیراً تخطی از مفاد بخشنامه های بانک مرکزی به بهانه درخواست مشتریان در برخی بانک ها مشاهده شده که ضمن ایجاد مزیت رقابتی ناسالم ناشی از عدم رعایت مقررات، باعث آشفتگی و اختلال در بازارها شده و بستری برای تسهیل عملیات سوداگرانه و سفته بازی ایجاد کرده است. براین اساس ضمن تاکید بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه های بانک مرکزی، لازم است تغییرات لازم با اولویت آنی اجرایی شده و بر رعایت دقیق آن نظارت به عمل آید.

پنج بندی که رییس کل بانک مرکزی خواستار پایبندی بانک ها و موسسات اعتباری به آنها شده به شرح زیر است:

1.سقف عمومی تراکنش انتقال وجه شتابی و غیرشتابی کارتی برای هر یک از پایانه های مجاز، به جز کارت خوان شعبه ای، برای هر فقره کارت در هر شبانه روز مبلغ 30 میلیون ریال است.

2. سقف عمومی تراکنش انتقال وجه شتابی و غیرشتابی کارتی برای پایانه کارت خوان شعبه ای برای هر فقره کارت در هر شبانه روز با شرط احراز هویت عینی و حضوری، مبلغ 150 میلیون ریال است.

3.سقف عمومی تراکنش خرید کارت برای هر فقره کارت در هر شبانه روز مبلغ 500میلیون ریال است.

تبصره: این سقف مشمول تراکنش های پذیرندگان حساب های دولتی و پذیرندگان با کدهای صنفی خاص نمی شود.

4. ارسال کد ملی دارنده کارت در تمام تراکنش های کارتی به هنگام پاسخ تراکش اجباری است.

5. درج «بابت» در تمام دستور پرداخت های ارسالی در سامانه های ساتنا و پایا اجباری است.

رییس کل بانک مرکزی در پایان این بخشنامه تاکید کرده است، این بانک بر رعایت مفاد این بخشنامه نظارت دقیق کرده و با بانک ها و موسسات اعتباری صادرکننده کارت که به هر علتی مفاد آن را رعایت نکنند، برخورد انضباطی قاطع و فوری به عمل می آورد.

 

انتهای پیام/

 

سقف تراکنش خرید با کارت شتاب روزانه 500میلیون ریال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
بایدروی معادن طلای داخل سرمایه گذاری کنیم وشمش طلاواردبازارکنیم.دراین بحران بازارطلاوارزدرهرجایی که فوران کالای گرانبهارخ بدهدقیمت سایرکالاهاکاهش میابددرداخل دربخش فلزات اساسی جهت ساخت وسازوخلق نقدینگی بایدسرمایه گذاری کردپشتوانه بانک های ایران هم بایدمعادن طلاباشد.پول نفت وغیره هم بایددربانک های ایران باشدتاتوان مقابله باتحریم وخلق پول وکاربسرعت فزونی یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
خود بانک مرکزی سقف وام بانکها رو افزایش داده بعد از اونطرف میگه محدود عمل کنید !!؟ مگه میشه مگه داریم !!!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
بانک مرکزی عملا" تاثیری در بازار و حفظ ارزش پول ملی ندارد ! برای حفظ ارزش پول ملی میبایست معادل اسکناس ریال طلا قرار داد با توجه به حجم اندک اسکناس ریال این کار امکان پذیر بوده و باعث از بین رفت تلاطم نرخها میگردد و باعث ثبات قیمت ارز میشود ! حداکثر سه درصد از میزان نقدینگی اسکناس میباشد که رقمی نیست و میشود معادل طلا قرارداد هم باعث ارزش دارایی مردم میشود هم جلوی شوکهای ارزی را میگیرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
خوبه هشدار خیلی خوبه ...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
سلام ۳میلیون اخه پولیه چندسال پیش ارزش داشت بایدسقف کارت به کارت بیشتربکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
کاش رئیس بانک مرکزی دستوری هم میداد که همونطوری که دلار رفت یه هویی با دستور بانک مرکزی بالا همونطور هم بیاد پایین تا ملت از بدبختیشون کم بشه هر چی میریم بخریم میگن دلار بالاست و چند برابر میفروشن و هیچ نظارتی و هیچ قانونی حکم فرما نیست داخل کشور هرج و مرج بیداد میکنه اگه کسی حتی رئیس جمهور کفایت و عرضه کار کردن و حل مشکلات رو نداره بره کنار همه کارها شده برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
کارمندان چی کار کنن که حقوقشون کفاف نصف ماهو نمیکنه اونا بایستی روزی ده بیست ریال وردارند خواهشا تو مبالغ خودپردازا واسکناسا هم این مبالغ رو قرار بدین شاید مشغول بشن ومشکلات یادشون بره وزود سکته وبیماریهای مختلف رو نقاپند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
علت جلوگیری از کاهش ارز کاهش ذخائر بانک مرکزی بود ! نه ثبات بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
زودتر این کار رو میکردید کاربرای سکه ثامن به این روز نمیفتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
عالیه.خوب زودتری اینکارا رو میکردید.
آخرین اخبار