رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری نخستین دوره طرح ماه نشان خبر داد و گفت: این طرح با هدف آشنایی با امکانات و تجهیزات امدادی وبخش های مختلف جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد .

برگزاری نخستین دوره ماه نشانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نانکلی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان افزود: با اجرای طرح ماه نشان قصد داریم توان و ظرفیت جمعیت هلال احمر را در مواجهه با حوادث نشان دهیم .

وی با تاکید بر ورود آگاهانه و تاثیر گزار افراد به مباحث امدادی هلال احمر اظهار کرد: چنانچه دانش آموزان با وظایف و عملکرد جمعیت آشنا شوند با آگاهی بیشتر به عنوان داوطلب وارد هلال احمر شده و در کاهش تلفات تاثیر زیادی خواهند داشت .

نانکلی با بیان اینکه در نخستین دوره طرح ماه نشان 150نفر از دانش آموزان در قالب 8 مدرسه از نواحی یک و دو آموزش وپرورش حضور داشتند گفت: از همکاری آموزش و پرورش در این زمینه سپاسگزاریم و درخواست میکنیم به مباحث امدادی بیشتر اهمیت داده شود .

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان همچنین از اجرای طرح مدارس خبر دادوگفت: طرح دادرس در 50 مدرسه همدان اجرا شده است.
جلال نانکلی ادامه داد: این طرح با هدف آماده کردن دانش آموزان برای شرایط سخت و بحرانی اجرا میشود .
وی افزود: طرح دادرس در 47مدرسه و با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس اجرا شده و به دانش آموزان مباحث امدادی آموزش داده می شود .
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان به سر فصل های آموزشی در طرح اشاره و اظهار کرد: اجرای 8 برنامه آتل بندی، احیای قلبی ریوی.پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم ، پناهگیری و خروج ایمن ، اسکان، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی و اطفاء حریق از آموزش های لازم به دانش آموزان ایت.
نانکلی با بیان اینکه برگزاری مسابقات امدادی میان دانش آموزان نیز پیش بینی شده است گفت: در طرح دادرس مسابقه های امدادی در سطح مدرسه ، نواحی ، شهرستان و استان برگزار شده و تیم منتخب استان در مسابقات کشوری شرکت میکند .
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان یادآور شد : سال گذشته تیم دادرس این شهرستان در بخش خواهران به مسابقات کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/ص.ف

برگزاری طرح ماه نشان در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.