ترین فیوک، استاد اقتصاد دانشگاه جان جی نیویورک، اذعان کرد اوضاع اقتصادی آمریکا لغزنده است و به پول عربستان سعودی نیاز دارد.

استاد اقتصاد دانشگاه جان جی نیویورک: اقتصاد آمریکا لغزنده است و به پول عربستان نیاز داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترین فیوک، استاد اقتصاد دانشگاه جان جی نیویورک، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در نیویورک، گفت اوضاع اقتصادی آمریکا لغزنده است و به قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی و پول این رژیم نیاز دارد.

با افزایش ابعاد جنایت‌های وحشیانه ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، بسیاری از گروه‌های حامی حقوق بشر خواستار توقف فروش تسلیحات نظامی کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، به ریاض هستند.

پس از قتل فجیع جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در کنسولگری این کشور در شهر استانبول ترکیه، فشارها از جانب طرفداران حقوق بشر بر آمریکا برای توقف روابط تسلیحاتی با عربستان به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بدون توجه به این مطالبات، اعلام کرده است به روابط نظامی خود با عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

از زمان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن هزاران غیرنظامی بیگناه کشته شده و میلیون ها نفر آواره شده‌اند. وزیر بهداشت یمن چندی پیش اعلام کرد ۳ میلیون کودک یمنی از مشکل سوء تغذیه رنج می‌برند.

رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر نیز به تازگی هشدار داد یمن در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی قرار دارد. فرانجسکو روکا، در این باره گفت: کمبود شدید مواد غذایی در یمن و افزایش بی سابقه بیماری‌های مسری و مهلک در این کشور، بسیاری از یمنی‌ها به ویژه کودکان را با خطر مرگ روبرو کرده است.

در حالی که به خاک و خون کشیده شدن مردم یمن بر اثر حملات هوایی ائتلاف سعودی همچنان ادامه دارد، سکوت منزجرکننده در محافل سیاسی و رسانه‌‌ای کشورهای غربی حکمفرماست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار