مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید 17 مدرسه به صورت تک دانش‌آموزی مدیریت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ‌نه تنها در سال‌های اخیر تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کاهش نیافته بلکه در سه چهار سال اخیر یک روند رو به رشدی را در ورودی دانش‌آموزان دوره ابتدایی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد:‌ در سالتحصیلی 98-97، 124 هزار و 926 دانش آموز دوره ابتدایی در5 هزارو 968 کلاس درس و یک هزار و 507 مدرسه مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که در سالتحصیلی گذشته تعداد دانش آموزان این دوره 120 هزار و893 دانش آموز بود که این میزان، رشد 2.3 درصدی در دوره ابتدایی را نشان می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را در مقطع ابتدایی نزدیک به 100 درصد اعلام کرد و گفت: استان اردبیل جز استان های برتر کشور در پوشش تحصیلی  100درصدی دانش‌آموزان ابتدایی است.

ناصری همکاری 12 نهاد و دستگاه های اداری را در قالب ستاد پیگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را یادآور شد و افزود: ما در سامانه‌ای که طراحی کردیم اطلاعات تمام کودکان 6 تا 11 سال را به دقت رصد می‌کنیم و حتی خانه به خانه نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی اقدام کردیم تا پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی نزدیک به 100 درصد برسد.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 31 مدرسه دو نفره، 49 مدرسه سه دانش‌آموزی، 67 مدرسه چهار دانش‌آموزی و 566  مدرسه زیر 16 نفر که با همراهی یک معلم تحصیل خود را در مقطع ابتدایی انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا تحصیل دانش‌آموزان به شکل مناسب بوده و زمینه یک پوشش تحصیلی 100 درصدی را شاهد و ناظر باشیم.

به گفته ناصری برای جذب تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل یک عزم ملی لازم است و باید در این راه نهادها و دستگاه های ذیربط آموزش و پرورش را در این راه یاری رسانند.

انتهای پیام/ح

اردبیل جز استان های برتر کشور در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی

برچسب ها: مدرسه ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.