موسسات خیریه در انگلیس با ابراز نگرانی از افزایش شمار بی خانمان‌ها در این کشور اعلام کردند در ۵ سال اخیر شمار بی‌خانمان‌ها دو برابر شده است.

افزایش شمار بی‌خانمان‌ها در انگلیس در آستانه سال نو میلادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موسسات خیریه در انگلیس با ابراز نگرانی از افزایش شمار بی‌خانمان‌ها در این کشور اعلام کردند در ۵ سال اخیر شمار بی‌خانمان‌ها دو برابر شده است و بیشتر در سرپناه‌های موقت، چادر، معابر عمومی و کف خیابان روزگار می‌گذرانند.

موسسه خیریه "شلتر" یا "سرپناه" اعلام کرد: ۳۲۰ هزار بی‌خانمان در شرایط نامناسبی به سر می‌برند که شمار آنان ۱۳ هزار نفر بیشتر از سال پیش شده است.

بر اساس گزارش موسسه "شلتر" در سال ۲۰۱۸ هر روز ۳۶ خانوار بی‌خانمان شدند و بیشترین رشد بی‌خانمان نیز در لندن به ثبت رسیده است.

دولت انگلیس اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد و دویست میلیون پوند برای فراهم اوردن سرپناه برای بی‌خانمان‌ها هزینه کرده است.

خانم" پلی نیت" فعال حقوق بشر در انگلیس با ابراز نگرانی از افزایش شمار بی‌خانمان‌ها در این کشور گفت: «پیامد‌های کاهش خدمات اجتماعی و رفاهی سبب شده حتی افراد شاغل هم نتوانند از پس هزینه‌های اجاره مسکن برایند.»

موسسه خیریه "کرایسیس" یا "بحران" نیز شمار بی‌خانمان‌ها را در انگلیس در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۷۰ هزار خانوار اعلام و اضافه کرد: «کودکان این خانوار‌ها که سرپناه مناسب ندارند در معرض آسیب پذیری بیشترند.»

موسسات خیریه ‏‏، شمار کودکانی که در اقامتگاه‌های نامناسب و موقت به سر می‌برند ۱۲۰ هزار نفر اعلام کردند و درباره پیامد‌های آن هشدار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار