جنبش حزب الله با حضور سفیر ایران در لبنان و هیأتی از علمای قم برای آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلت نظام، مجلس بزرگداشت برگزار کرد.

مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله شاهرودی در لبنان به‌همت جنبش حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، علما و شخصیت های مختلف با حضور در آیین بزرگداشتی که حزب الله لبنان برای آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار کرده بود تأکید کردند ارتحال ایشان، ضایعه بزرگی برای جهان اسلام و حوزه های علمیه بود.

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، حزب‌الله لبنان پس از گذشت سه روز از رحلت آیت الله سید محمود شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای ایشان مجلس ترحیمی با حضور بسیاری از علما و شخصیت های سیاسی و نظامی و هیأتی از علمای شهر مقدس قم برگزار کرد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله، طی سخنانی در این مراسم گفت: «باید پند بگیریم که چگونه این عالم بزرگ، پایه های اسلام را تثبیت کرد و در ایران و عراق تأثیرگذار بود. وی به ایران و عراق، بسیار توجه می کرد».

شیخ علی الخطیب، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، هم گفت درگذشت آیت الله شاهرودی برای حوزه علمیه، فقدان بزرگی به شمار می آید. درگذشت وی همچنین برای شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان، ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر است.

شیخ حسن المصری، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان، نیز اظهار کرد: «ایشان که در نجف اشرف و در روزهای تحصیل، هم دوره ای ما بودند و با او معاشرت می کردیم، از افراد منحصر به فرد در اخلاق، تواضع و بخشش بدون منت به شمار می آمد».

محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت هم تصریح کرد فقدان آیت الله شاهرودی ضایعه بزرگی برای جهان اسلام، حوزه های علمیه و جمهوری اسلامی ایران است.

شیخ خلیل رزق، مسئول روابط خارجی حزب الله، گفت: «همانطور که می دانیم این عالم، ادامه راه مرجعیت دینی به ویژه خط و اندیشه شهید محمد باقر صدر رضوان الله تعالی علیه بود».

هیئتی از حزب الله به ریاست شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی این حزب، در مراسم تشییع (آیت الله شاهرودی) به مسئولان ایرانی تسلیت گفت و پیام تسلیت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، را به علما و حوزه علمیه شهر مقدس قم رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار