کارنامه ۴۰ ساله آموزش و پرورش حاکی از حذف وزرای بی قید به ارزش‌های دینی و ملی است.

از حذف وزرای فراماسونر تا افزایش تعداد مدارس شبانه روزیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کانون تربیت اسلامی به تبین کارنامه چهار دهه فعالیت آموزش و پرورش اشاره کرد و دستاوردهای این ایام را در گزارشی تبیین کرد.

آموزش وپرورش  علی رغم سابقه درخشان در فرهنگ و تمدن پیش از انقلاب   به آمریکایی سپرده شد تا جایی که کتاب‌های درسی توسط انتشارات آمریکایی چاپ و توزیع می‌شد  که در سال‌های بعد از نقلاب این نقیصه رفع شد.

در دوران پیش از انقلاب شرایط به گونه ای بود که افراد پایبند به فرهنگ ایرانی و اسلامی از مسئولیت‌ها دور می‌ماندند و افرادی که بیشترین وابستگی سیاسی داشته باشند موفق می‌شدند؛  صندلی وزارت تکیه‌گاه فرامانوسر‌ها، بهایی‌ها، توده ای‌ها و اعضای سیا بود و با پیروزی انقلاب معلمانی ار جنس مردم و افرادی مانند شهیدان رجایی،  باهنر و پرورش فرصت همکاری پیدا کردند.

وضعیت سواد در سال ۵۷ به گونه ای بود که از هر ۱۰۰ ایرانی ۴۷ نفر باسواد بودند یعنی نیمی از جمعیت کشور را بی سوادان تشکیل می دادند اما  الان وضعیت با سوادی  ۸۷ در هر ۱۰۰ نفر است.

پوشش تحصیلی ۳۷/۲  درصدی در مقطع متوسطه اول

پوشش تحصیلی دوره دبستانی اکنون به   ۹۸ درصد رسیده است همچنین در متوسطه اول ۳۷/۲ امکان تحصیل داشتند که اکنون پوشش تحصیلی  ۹۲ درصد است.

دوران حاکمیت پهلوی که مدعی حقوق زنان بود ۳۸ درصد دختران تحصیل می کردند اما اکنون این نسبت به ۴۸  درصد رسیده است و چوشش تحصیلی پسران ۵۱/۷  درصد است.

مدارس شبانه روزی راهکاری انقلابی برای پوشش تحصیلی بود و بر این اساس خدمات آمورشی به مناطق محروم ارائه شد و تعداد مدارس از ۶۵ مدرسه به بیش از ۳ هزار افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار