در آستانه سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، سفیر روسیه در بیروت از «مسئولیت‌پذیری» حزب‌الله در لبنان و نقش موثر این جنبش در سوریه تمجید کرد.

تمجید روسیه از نقش موثر حزب‌الله در لبنان و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر روسیه در بیروت با انتقاد از رویکرد تفرقه‌افکنی آمریکا در خاورمیانه از مسئولیت‌پذیری حزب‌الله لبنان در عرصه سیاست داخلی این کشور تمجید کرد.

الکساندر زاسیپکین روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، با انتقاد از کارزار آمریکا علیه ایران و جنبش حزب‌الله لبنان افزود: «حزب‌الله لبنان (در جنگ سوریه) در کنار مقامات قانونی دمشق ایستاد و  به درخواست قانونی دولت سوریه همراه با روسیه و ایران به صورت مستقیم در عملیات نظامی (علیه تروریسم) در این کشور مشارکت کرد».

او همچنین ضمن تمجید از نقش مؤثر و مهم جنبش حزب‌الله در عرصه سیاست داخلی لبنان «به عنوان یک نیروی سیاسی مسئولیت‌پذیر» تأکید کرد: «حزب‌الله به عنوان یک حزب سیاسی قدرتمند فعالانه در پارلمان و دولت لبنان از ثبات، امنیت، صلح بین مذاهب، و گفتگوی ملی حمایت می‌کند».

این مقام دولت روسیه در ادامه با انتقاد از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و مخرب آمریکا در منطقه افزود: «آمریکا به جای تلاش برای مقابله با تنش‌ها در منطقه به کمک روسیه و سایر کشورها، مبارزه‌ای را علیه ایران و حزب الله راه انداخته است که در نتیجه، اوضاع منطقه را بی ثبات‌تر می‌کند».

تمجید این مقام دولت روسیه از حزب‌الله لبنان در این برهه از زمان از این نظر مهم است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، قرار است دو هفته دیگر (دوم اسفند) راهی مسکو شود و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار