دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از وزش بادهای شدید بر روی دریای عمان که گاهی سرعت آن به 58 کیلومتر بر ساعت و سبب مواج شدن دریا در نزدیکی سواحل چابهار شده بود هم اینک دریا آرام است.

دریای عمان آرام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد رضا سالاری فنودی اظهار داشت: آسمان نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان امروز صاف تا قسمتی ابریست و پیش بینی می شود غبار محلی به تناوب در این نواحی روی دهد.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی انتظار می رود وضعیت دریا تا روز یکشنبه هفته آینده آرام و پدیده غالب غبار محلی در برخی از ساعات روز باشد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط جوی و دریایی برای ورود و خروج شناورها و امور پایلوتی با هماهنگی مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی مساعد است و صیادان و مالکان شناورهای دریایی استان می توانند با مشورت کارشناسان شیلات و بنادرو دریانوردی به فعالیت های دریایی خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: از امروز تا شنبه وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خایج فارس، بنادر عمان(مسقط)، پاکستان(کراچی) و هندوستان(بمبئی) مساعد است.

سالاری فنودی ادامه داد: تردد شناورهای صیادی صنعتی و برودتی در عرض های پایین با هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.

انتهای پیام/گ

دریای عمان آرام

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار