وزیر علوم گفت: تاکنون بیش از ۴۲۰ هزار شغل پایدار در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور مورد حمایت وزارت علوم قرار گرفته اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر به استان یزد با حضور در جمع دانشگاهیان شهرستان اردکان تقویت شرکت‌های دانش بنیان را از جمله اولویت‌های جدی وزارت علوم دانست و تصریح کرد: تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار شغل پایدار در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور مورد حمایت وزارت علوم قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند، گفت: بخش صنعت هم باید با پشتکار بیش از پیش شرایط اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را ایجاد کند و بازار و دانشگاه نیز باید در ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان باهم هماهنگ شوند.

غلامی بااشاره به اقدامات و دستاورد‌های پژوهشی چند سال اخیر افزود: رفع موانع به کار گیری دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، موثرترین راهکار برای توسعه و پیشرفت کشور است.

وی‌با بیان این که درشرایط فعلی وضعیت علوم و فناوری به سرعت در حال تغییر است، گفت: مراکز آموزش عالی کشور باید تغییرات جدی در ماموریت‌های شان را در دستور کار قرار دهند وما از دانشگاهیان انتظار داریم مشکل گشای کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان همچنین با گلایه از اینکه در سال‌های گذشته در برخی از مراکز آموزش عالی اردکان فضا‌های مناسبی توسط خیرین ایجاد شده، ولی هم اکنون بلااستفاده هستند از مجموعه وزارت علوم خواست در این خصوص اقدام عاجل نموده و امکانات موجود را در اختیار دانشگاه اردکان قرار دهند.

همچنین بهجت رئیس دانشگاه اردکان به موقعیت اردکان و توانمندی‌های ویژه ان در حوزه‌های صنعتی، دامپروری و جغرافیایی پرداخت وآمادگی دانشگاه اردکان را در جهت ایفای نقش کمک به رشد و توسعه منطقه اعلام کرد.

در پایان این نشست و با حضور وزیر علوم از خیرین حوزه آموزش عالی اردکان تجلیل شد.

انتهای پیام/م

تجلیل وزیر علوم از خیرین حوزه آموزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار