رییس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت راه اندازی کانون اصلاح و تربیت در جنوب استان کرمان تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، که در محل دادگستری کل برگزار گردید، گفت: با توجه به پهناور بودن استان کرمان و فاصله‌ی زیاد مناطق جنوبی با مرکز استان، راه اندازی کانون اصلاح و تربیت در جنوب استان کرمان ضرورت دارد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود:فاصله زیاد جنوب استان با کانون اصلاح و تربیت ماهان مشکلاتی را از قبیل: بعد مسافت و هزینه‌ها بالای رفت و آمد برای والدین این کودکان بوجود آورده است لذا می‌طلبد مسئولان در خصوص حل این مشکل اقدام نمایند.

وی گفت: در سنوات اخیر قانون گذار قدم‌های بزرگ و مفیدی را در بحث نظام دادرسی افتراقی و مسئولیت کیفری تدریجی که لحاظ شده برداشته است و با سازو کار‌هایی برای دفاع از حقوق کودکان با رویکرد اصلاحی و تربیتی تحولات بزرگی ایجاد کرده است، اما در حیطه اجرا با آن قوت پیگیری نمی‌شود.

موحد گفت: در بحث کانون اصلاح و تربیت استان، ارتباطات خوب و تنگاتنگی بین مددکاران و قضات محاکم اطفال دادگستری استان برقرار است و با همکاری هم مسائل و مشکلات را حل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مدنی فراوان است و اگر به خوبی به کار گرفته شود می‌تواند تاثیرگذارباشد، افزود: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که در سطح کشور شکل گرفته باید از دولت مطالبه کند تا این سازوکار‌ها را حمایت کند و پوشش دهد.

انتهای پیام/ی

لزوم ایجاد کانون اصلاح و تربیت در جنوب کرمان

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار