جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور‌ی و رییس بنیاد نخبگان با موضوع شرکت‌های دانش بنیان برگزارشد.

بررسی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور سورنا ستاری ،معاون علمی و فناوری ریاست جمهور‌ی و رییس بنیاد نخبگان با موضوع شرکت‌های دانش بنیان برگزارشد.

فدایی استاندار کرمان در این جلسه گفت:استان کرمان به دلیل امکانات بالقوه خود در بحث معادن با ۴۲ ماده معدنی بهشت معادن است در کشاورزی در بخش صیفی جات و پسته رتبه اول ،گردو دوم و مرکبات سوم هستیم همچنین  ۱۳۸ محصول کشاورزی تولید می‌کنیم .

وی افزود: در بحث فولاد ، زنجیره فولاد در استان تشکیل شده و بزرگترین تولید کننده گندله هستیم در صنعت خودرو با ۵ کارخانه  در سال ۹۷ حدود ۱۱۰ هزار خودرو تولید شده است .

فدایی تصریح کرد :در بخش فرهنگی ۷ اثر ثبت جهانی داریم اما به رغم رغم این امکانات از نظر اقتصادی از سطح متوسط کشوری پایین‌تر هستیم و امیدواریم با کمک شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم جهش پیدا کنیم.

ترک زاده، رییس پارک علم فناوری استان کرمان هم گفت: از سال ۹۴ تا کنون ۶۳ واحد شرکت دانش بنیان  ایجاد شده است و تا کنون بیش از هزار شغل ایجاد کردند.

جمعه زاده رییس انجمن شرکت‌های دانش بنیان کرمان با اعلام اینکه در بخش شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور حرکت‌های خوبی در استان انجام شده افزود:در بحث ساماندهی اکوسیستم فناور خلاءها برطرف شد، تامین منابع مالی انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه صندوق پژوهش استان  راه اندازی شده که قسمت اعظم اطلاعات آن از خود شرکت‌ها جمع آوری شده است.

جمعه زاده گفت: دغدغه اصلی شرکت‌ها نبود نیروی متخصص برای جذب بوده است با توجه به  اینکه ۱۶۰ هزار دانشجو در استان داریم ،بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید کمک کنند تا بتوانیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان استفاده کنیم.

همچنین با حضور سورنا ستاری از شش محصول فناور و دانش بنیان رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

دغدغه اصلی شرکت‌ها نبود نیروی متخصص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار