سورنا ستاری گفت: در اقتصاد نفتی معنی اشتغال استخدام است نه تولید دانش و کارآفرینی و این یعنی عقب افتادگی و کاهش تولید که به ضرر اقتصاد است و تحریم روی آن تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سورنا ستاری ،معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس بنیاد نخبگان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کرمان  با اشاره به اینکه در ۵ ساله گذشته اقتصاد دانش بنیان را مطرح کردیم گفت: تکنولوژی بر پایه پول و منابع زیر زمینی نیست بر پایه دانش و علم است اگر بود الان عربستان کشور تکنولوژی بود.

وی افزود: ما مفاهیم توسعه را اشتباه گرفتیم کسی که خودش طراحی کند ، قطعه بسازد و تولید کند مفهومش توسعه و صنعت است و گرنه مونتاژ کردن یعنی کارخانه یعنی علم دیگری و اراده کند می تواند دانش خود را از دست ما خارج کند .

ستاری افزود :در اقتصاد نفتی معنی اشتغال استخدام است نه تولید دانش و کارآفرینی و این یعنی عقب افتادگی و کاهش تولید که به ضرر اقتصاد است و تحریم روی آن تاثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی و دانش یاد گرفتنی است و باید صاحب دانش بود گفت: خام فروشی در هر شکلش غلط است مفاهیم توسعه را وارونه می‌کند دانش با پول یک شبه با تحریم از بین می‌رود.

ستاری بااشاره به اینکه هیچ اقتصادی با منابع زیر زمینی جلو نمی‌رود افزود: در کرمان دانش خوبی داریم پارک علم وفناوری خوبی است باید حمایت شود، ما در پژوهش کم خرج نمی‌کنیم، ولی حسابش نمی‌کنیم ونیروی انسانی استخدام کردیم.

وی گفت: پژوهش موفق محصولش به درد مردم می‌خورد و بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری می کند ،اگر اکوسیستم را درست کنیم مشکلات حل می‌شود ،باید سرمایه گذاران بیایند کشف و کمک کنند شاید سرمایه گذاری ریسک پذیر باشد، ولی باید به دانش کمک کنیم اگر تحریم کردند باید زیاد هزینه کنیم تا بتوانیم محصول را پیدا کنیم.

انتهای پیام/ی

پژوهش موفق محصولش به درد مردم می‌خورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار