رفیعی پور از ورود بیش از ۶۳ هزار راس دام زنده از طریق بندر چابهار به کشور خبر داد.

واردات ۶۳ هزار راس دام زنده از چابهار به کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: طبق مصوبه این سازمان دام زنده از طریق دریا حمل و در بندر چابهار مراحل قرنطینه و بهداشتی آن طی می‌شود و پس از کشتار، گوشت استحصال شده به داخل کشور ارسال می‌شود که این موضوع در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مرز آبی سیستان و بلوچستان فرصتی برای واردات دام است، گفت: مرز این استان با کشور‌های همسایه فعال است و از این قابلیت می‌توان برای سرمایه گذاری و صادرات دام و طیور استفاده کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به آب و هوای مناسب استان برای پرورش شتر و شترمرغ بیان کرد: تلاش می‌شود کشتارگاه‌هایی در این زمینه ایجاد شود تا فرصتی برای اشتغال زایی و صادرات به وجود آید.

وی گاو اصیل سیستانی و گوسفند نژاد بلوچی را یکی از پایه‌های مستحکم صنعت دام و طیور در استان اعلام کرد و افزود: اگر در گذشته به جای تسهیلات اشتغال زایی به خانواده‌های روستایی، به هر خانواده چند نفر شتر داده می‌شد، مشکل مالی و اشتغال در صنایع روستایی را در این بخش شاهد نبودیم.


بیشتر بخوانید: محدودیتی در واردات گوشت قرمز و دام زنده وجود ندارد/ امکان واردات گوشت از بیش از ۴۰ کشور دنیا


رفیعی‌پور در پایان تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۶۳ هزار راس در۲ محموله کشتی وارد شده که بیش از ۵۰ هزار راس در کشتارگاه‌های استان و نزدیک به ۱۰ هزار در خارج از استان کشتار شده است.

انتهای پیام/

مرز آبی سیستان و بلوچستان  فرصتی برای واردات دام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار