تیم وکلای مدافع «منگ وانگ ژو» اعلام کردند هیچ پایه و اساس قانونی برای استرداد مدیر مالی ارشد هوآوی به آمریکا وجود ندارد.

تیم وکلای مدافع: استرداد مدیر ارشد مالی هوآوی به آمریکا پایه و اساس قانونی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اعضای تیم وکلای مدافع «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد شرکت مخابراتی هوآوی در دادگاهی که در ونکوور کانادا برگزار شد، گفتند استرداد او به آمریکا قانونی نیست و اعلام کردند پرونده او تحت تاثیر محرک‌های سیاسی قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد بنابر گفته تیم وکلای منگ وانگ ژو بازداشت و بازجویی او غیرقانونی بوده است و استرداد این مدیر مالی ارشد به آمریکا کاملا خارج از قانون است.

اسکات فنتون، یکی از وکلای مدافع، مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در این خصوص نظراتی را اعمال کرده و پرونده‌ای که علیه موکل او تشکیل شده تحت تاثیر برخی سیاست‌ها قرار گرفته است.

در دسامبر سال گذشته میلادی، منگ، دختر بنیانگذر شرکت هوآوی، به درخواست آمریکا در کانادا بازداشت شد. گفته می‌شود اتهام او نقض تحریم‌هایی بوده که آمریکا علیه ایران وضع کرده است. پکن بلافاصله این اقدام کانادا را به شدت تقبیح و از دولت آن خواست منگ را سریعا آزاد کند.

شرکت هوآوی بار‌ها تاکید کرده که منگ هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده است. این درحالی است که این شرکت چینی از سوی آمریکا و همچنین تعدادی از کشور‌های دیگر به سرقت اطلاعات تجاری محرمانه متهم شده است. واشنگتن همچنین می‌گوید احتمال می‌دهد این شرکت برای دولت چین که رقیب آمریکاست و چندیست درگیر جنگ تجاری بزرگ با واشنگتن شده است کار کند. هوآوی بار‌ها همکاری با دولت پکن را رد کرده و خواستار لغو مجازات سرقت اسرار تجاری شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار