در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بازسازی واگن‌های مسافری قطارها

رجبی گفت: هم اکنون ۲۷۰ واگن مسافری نیازمند بازسازی است که هزینه هر واگن ۱.۳ میلیارد تومان است که در توان شرکت‌های حمل و نقلی نیست.

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بازسازی واگن‌های مسافری قطارها/ رشد ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت قطعات یدکی واگن‌های مسافریمحمد رجبی، رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری مطابق برنامه برای ایام ۱۱ خرداد ۹۸ به بعد از روز شنبه ۱۰ صبح ۲۸ اردیبهشت همزمان به صورت اینترنتی و توسط مراکز مجاز فروش بلیت قطار‌های مسافری انجام خواهد شد، گفت: افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه تعمیرات و بازسازی باعث شده که بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل دچار مشکل شوند و این در حالی است که در سال گذشته درخواست افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت‌های قطار را داده بودیم، اما راه آهن و وزارت راه و شهرسازی تنها با افزایش ۱۰ درصدی آ‌ن موافقت کردند.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه مسافری از جمله قطار‌های پرسرعت، قطار‌های حومه‌ای و قطار‌های بین شهری در انتظار افزایش قیمت بلیت هستند و به دلیل آنکه امسال افزایش ۲۵ درصدی جوابگوی نیاز‌های این شرکت‌ها نیست، بنابراین درخواست افزایش قیمت بلیت بیش از ۲۵ درصد را داده‌ایم.


بیشتر بخوانید: آغاز بکار شرکت حمل‌ونقل‌ ریلی مسافری حومه‌ای


رجبی توضیح داد: قیمت برخی از قطعات یدکی از جمله چرخ قطارها، موتور و گیربکس واگن‌ها نسبت به سال ۹۶ بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته و افزایش هزینه‌های ارزی بر این حوزه تأثیر بسیار زیادی گذاشته است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه اگر دولت با درخواست افزایش قیمت بلیت قطار‌ها موافقت نکند، اظهار کرد: باید بر اساس ضرر و زیان‌هایی که به این شرکت‌ها وارد می‌شود یارانه پرداخت کند و از محل تبصره‌های بودجه هزینه‌های شرکت را تأمین و ردیف بودجه‌ای برای شرکت‌های حمل و نقلی درنظر بگیرد.

وی به هزینه‌های بازسازی واگن‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: هم اکنون باید ۲۷۰ واگن مسافری را بازسازی کنیم که این بازسازی‌ها به جز بازسازی‌ها و تعمیرات روزانه واگن‌ها است.

رجبی با بیان اینکه هزینه بازسازی هر واگن قطار حداقل ۱.۳ میلیارد تومان است، گفت: در صورتی که بخواهیم امسال ۲۷۰ واگن را بازسازی کنیم باید ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت کنیم که این میزان برای شرکت‌های حمل و نقلی بسیار سنگین است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در هفته جاری جلسه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن برای افزایش حداقلی ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار‌ها برگزار خواهیم کرد و امیدواریم به نتایج مثبتی در این جلسه برسیم.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه شرکت راه آهن با شرکت‌های حمل و نقل ریلی هماهنگ است و نظر آنها برای افزایش قیمت بلیت مثبت است.

انتهای پیام/

رشد ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت قطعات یدکی واگن‌های مسافری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار