جنگ تجاری چین و آمریکا این روز‌ها به حدی تشدید شده است که مسئول هیئت تجاری چین روز گذشته تنها ۲ ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد.

تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا همزمان با ادامه مذاکراتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، جنگ تجاری چین و آمریکا این روز‌ها به حدی تشدید شده است که مسئول هیئت تجاری چین روز گذشته تنها ۲ ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد.

موضوع اصلی مذاکرات، توافقی بود که قرار بود به جنگ تجاری چین و آمریکا پایان دهد. مذاکراتی که از پنج ماه قبل آغاز شد.

ترامپ در صفحه توئیتری خود نوشت «در طول دو روز گذشته، آمریکا و چین مذاکراتی صریح و سازنده درباره وضع روابط تجاری دو کشور داشته اند. در این میان، آمریکا تعرفه بر (محصولات) چینی وضع کرد که امکان حذف یا حفظ آن در چارچوب مذاکرات آتی وجود دارد.»

فرانس ۲۴ افزود از روز جمعه آمریکا تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از محصولات چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد. این گونه پیداست چین برای بازنگری در قوانین خود تحت فشار قرار گرفته است. هدف از این اقدام الزام این قدرت آسیایی به رعایت حق مالکیت فکری است. چین در عین حال وعده داد اقدام آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

لیو هه نماینده چین در مذاکرات تجاری با آمریکا گفت «ما با این مشکل به گونه‌ای منطقی برخورد خواهیم کرد به گونه‌ای که به نفع مردم چین، آمریکا و همه دنیا باشد. اما چین و مردم آن از چیزی واهمه ندارند.»

احتمال دارد چین نیز در مقابل تعرفه‌های خود را بر محصولات کشاورزی آمریکا اعمال کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار