متقاضیان دریافت روادید آمریکا باید اطلاعات مربوط به فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دولت این کشور قرار دهند.

ارائه اطلاعات مربوط به صفحات اجتماعی یکی از شروط آمریکا برای صدور ویزابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دولت ترامپ از روز جمعه قانونی را به اجرا گذاشته است که بر اساس آن از بیشتر متقاضیان دریافت روادید آمریکا اطلاعات مربوط به فعالیتشان در شبکه‌های اجتماعی درخواست می‌شود.

اکثر متقاضیان روادید، از جمله بازدید کنندگان موقت، باید فهرست شناسه‌های رسانه‌های اجتماعی خود را همراه با دیگر اطلاعات شخصی برای دولت آمریکا فهرست کنند.

متقاضیان همچنین گزینه‌ای را دارند که بگویند از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند، البته اگر این شرایط را دارند. هرچند دولت آمریکا هشدار داده اگر متقاضیان درباره اطلاعات مذکور دروغ بگویند با پیامد‌های جدی رو برو می‌شوند.

در این میان گفته می شود که  این مسئله گام مهمی در راستای افزایش تفتیش اتباع خارجی است که به دنبال ورود به آمریکا هستند. اما مقامات دولتی آمریکا در این باره اعلام کرده‌اند: «همانطور که در سال‌های اخیر در سراسر جهان شاهد بوده ایم، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند یک بستر بزرگ برای بروز احساسات و فعالیت‌های تروریستی باشند.»

در آینده نیز متقاضیان باید اطلاعات بیشتری را از تاریخچه سفر‌های گذشته خود برای دریافت روادید ارائه دهند. این سیاست به دنبال فرمان دونالد ترامپ در خصوص مهاجرت و سفر به آمریکا اجرا می‌شود. وزارت امور خارجه آمریکا قصد خود را برای اجرای این سیاست در ماه مارس ۲۰۱۸ اعلام کرد.

لازم به ذکر است، دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ پس از آن که «تنفیک مالیک» به همراه همسرش «سید فاروک»، ۱۴ نفر را در یک تظاهرات در سن-برناردینو در کالیفرنیا کشتند، تحت انتقاد شدید قرار گرفت. مالک قبل از صدور روادید آمریکا در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده بود که هوادار تروریست‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار