ششمین دوره گردهمایی منطقه‌ای معاونت نظارت بر اجرای استاندارد منطقه جنوب شرق کشور در کرمان برگزار شد.

برگزاری ششمین دوره گردهمایی منطقه‌ای معاونت نظارت بر اجرای استانداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرندی مقدم  معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد گفت: این نشست با حضور مدیران کل ستادی سازمان ملی استاندارد و مدیران کل پنج استان کشور با هدف ایجاد هماهنگی بین استان‌های همجوار و منطقه‌ای برگزار شده است. 

مرندی مقدم اظهار انطباق را یکی از اولین فرآیند‌های ارزشیابی واحد‌های تولیدی اعلام کرد و افزود: این موضوع یکماه ابلاغ شده و همچنین در قانون جهانی استاندارد هم دیده شده که امروز مشکلات و نحوه اجرای ان با حضور مدیران ۵ استان کشور مطرح وبررسی شد.

وی همچنین نرخ استانداردسازی را از دیگر موضوعات این نشست اعلام کرد و افزود: نرخ استانداردسازی اولین بار با هدف اعلام نرخ استانداردسازی بعنوان یک شاخص و بصورت اعداد و ارقام و از نظر کمی در حال انجام است که مدل آن آماده شده است.

مرندی مقدم پیش بینی کرد: هر سال نرخ استانداردسازی بعد از نهایی شدن در کشور اعلام می‌شود.

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به افزایش روند انطباق فرآورده‌های تولیدی استاندارد هر روز افزود: نرم کشور ۸۲ درصد است و تلاش می‌شود نرم کشوری به ۹۰ درصد افزایش یابد؛ که رعایت این موارد، در افزایش تولید میزان رضایت مردم و خرید مردم از کالای ایرانی موثر است.

در این نشست با حضور مدیران استان‌های کرمان، سیستان بلوچستان، خراسان رضوی شمالی و جنوبی میزان انطباق فرآورده‌های تولیدی استاندارد بررسی شد.

انتهای پیام/س

افزایش روند انطباق فراورد‌های تولیدی استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار