آموزش وپرورش در هفته گذشته با اخباری همچون چگونگی اسکان تابستانی فرهنگیان و ماجرای معوقات ۱۰ هزار میلیاردی از دولت همراه بود.

از جزئیات اسکان تابستانی فرهنگیانی تا ماجرای معوقات ۱۰ هزار میلیاردی آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون جزئیات اسکان تابستانی فرهنگیانی، ماجرای معوقات ۱۰ هزار میلیاردی آموزش و پرورش و امکان اخذ ۲ دیپلم همزمان  برای سمپادی‌ها سپری شد.

اسکان تابستانی فرهنگیان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد+ زمان آغاز ثبت نام

گودرز کریمی فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در راستی توجه به منزلت اجتماعی فرهنگیان و در راستای تسهیل مسافرت‌های تابستانی با شعار کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان آموزش و پرورش برنامه‌هایی را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: ۲۶۵۰ مدرسه در قالب ۴۹۵ پایگاه و تعداد ۲۳۹۶۰ کلاس درس و همچنین اختصاص ۳۶۶ مرکز رفاهی خانه معلم، ۳۰۰ اردوگاه مجهز به انضمام ۵۰ پردیس دانشگاهی در قالب ۲۴۰۴ اتاق و ۲۵۴۸ سوئیت دارای ۱۶ هزار ۴۴۸ تخت خواب با تعداد عوامل اجرایی ۷۶۶۰ نفر در سراسر کشور به همراه ۲۲۰ تالار و ۱۳۸ رستوران از هفته آخر خردادماه لغایت ۱۵ شهریور ۹۸ طرح اسکان موقت فرهنگیان در سفرهای تابستانی را سازماندهی و سامان دهی می‌کنند.

سمپادی‌ها می‌توانند ۲ دیپلم همزمان اخذ کنند

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه موجب می‌شود تا در حوزه‌ای گام برداریم که تا امروز کمتر در این مسیر حضور داشتیم و قرار است پرورش خلاقیت را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: براساس آمار‌ها ارزش افزوده در کشاورزی ٣درصد، خدمات٣٠درصد، کارسیاه و قاچاق٣٠در صد و در حوزه‌های تحقیق و ٣٠٠٠درصد برآورد شده است.

مهاجرانی گفت: علاوه بر هنرستان سمپاد مهارتی دانش‌آموزان می‌توانند دو دیپلم دریافت کنند یکی در رشته‌های نظری و دیگری در رشته‌های مهارتی مورد علاقه خود که در این مورد با معاونت متوسطه هماهنگی‌های لازم را داشتیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان بیان کرد: طراحی پودمان‌های مهارتی در حوزه هایتک هم مورد توجه است، سمپاد در دو لایه هایتک و مدیوم تک وارد عمل شده است.

آرتروز گردن در کمین آینده سازان کشور/ ضعف کمربند شانه‌ای دانش آموزان ایرانی

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ‌با تاکید بر سواد حرکتی و اهمیت آن اظهار کرد: سواد حرکتی مبنای زندگی فعال است و باید مراتبی برای آن قائل باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون کمربند شانه‌ای دانش آموزان ضعیف است و بعد از سرماخوردگی، آرتروز گردن دومین مشکلی است که در کمین جامعه قرار داد.

وی ادامه داد: دانش آموز دختر دوره ابتدایی ما باید بتواند در فضایی محرم سازی شده فعالیت‌های ورزشی نظیر ژیمناستیک انجام دهد و در همین زمینه در مدارس به سالن‌های بزرگ و بسیار بلند نیاز نداریم بلکه سالن‌هایی در ۲۰۰ متری مدارس نیز برای رفع نیاز مناسب است.

ماجرای پیشنهاد پرداخت معوقات فرهنگیان از صندوق توسعه ملی

حجت‌الاسلام و المسلمین تیمور علی عسگری معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره پیشنهادی مبنی‌بر بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی برای پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: پس از مطرح شدن این پیشنهاد، جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دستور آقای لاریجانی برگزار شد و به دنبال این موضوع یک جلسه‌ای به ریاست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آقای عارف شکل گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری با بیان اینکه در سال ۹۷ تخصیص‌ها قابل توجه بود، اظهار کرد: در این سال ۱۰۸ درصد تخصیص اعتبار داشتیم، اما قبل از این زمان معوقاتی از فرهنگیانی باقی مانده بود که میزان آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با تعیین میزان معوقات آقای نوبخت پذیرفتند تا در کارگروهی مشترک پرداخت معوقات فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و دولت تا پایان امسال متعهد شد معوقات افراد ذی‌نفع را بپردازند.

آغاز ثبت‌نام مجدد کتاب‌های درسی از اول تیرماه

علی باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروش کتاب‌های درسی در شهرستان‌ها در حال بررسی است تا خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات معیشتی توان خرید کتاب ندارند، شناسایی شده و امکان خرید کتاب از طریق خیرین برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی سامانه جدید، خیرین می‌توانند دانش آموزان را در شهرستان‌ و استان‌های مورد نظر انتخاب و هزینه کتاب درسی آن‌ها را واریز کنند.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به سامانه اینترنتی ثبت نام کتاب‌های درسی اشاره و بیان کرد: مرحله اول ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی از ۲۰ فروردین تا ۲۰ خرداد انجام شد و به دلیل اختلالات سامانه‌ای ثبت سفارشات اول تا هفتم تیرماه دوباره فعال خواهد شد.

کمبود بیش از ۱۳ هزار نیروی انسانی در مدارس پایتخت

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آمورش و پرورش تهران درباره وضعیت نیروی انسانی و کمبود معلم در پایتخت برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اظهار کرد: امسال ۹ هزار نفر خروجی داریم و حدود ۵۰۰ نیروی جدید جذب خواهیم کرد البته درصدد رفع مشکلات نیروی انسانی هستیم و خانواده‌ها از بابت کلاس‌های درس فرزندانشان نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته پنج هزار نفر خروجی داشتیم که با احتساب هشت هزار و ۵۰۰ خروجی امسال در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در مدارس کمبود داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار