معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: تاکنون بالغ بر ۱۴۲ میلیارد ریال خسارت به سیلزدگان در این استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمودرضا رضایی‌کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: تا کنون مبلغ ۱۴۱ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال به سیلزدگان استان فارس خسارت پرداخت شده است.

وی افزود: این میزان خسارت در قالب تسهیلات احداث و تعمیر مسکن و همچنین کمک‌های معیشتی و بلاعوض به سیلزدگان و آسیب دیدگان از سیل در فارس پرداخت شده است.

رضایی کوچی با قدردانی از مشارکت بنیاد مسکن و بانک‌های عامل در معرفی و پرداخت تسهیلات به مالکان واحد‌های خسارت دیده از سیل افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سیل امسال ۶۰۵ واحد شهری و یک هزار و ۳۷۸ واحد روستایی نیازمند بازسازی کامل و ۳ هزار و ۸۵۴ واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیرات تشخیص داده شد.

او با بیان اینکه برآورد انجام شده در خصوص حجم خسارت وارده به این واحدها، ۱۴۰۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: از یکماه قبل تاکنون و بعد از ابلاغ اعتبارات به بانکها، عقد قرارداد به خسارت دیدگان آغاز شده و امیدواریم بانک‌ها با رفع موانع موجود نسبت به دریافت ضمنت زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

رضایی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر از آسیب دیدگان سیل مبلغ ۵۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب تعمیر واحد‌ها و معیشت دریافت کرده‌اند، گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال هم بصورت بلاعوض به افرادیکه خودروی آن‌ها خسارت دیده یا کسانیکه بر اثر سیل مصدوم شده‌اند کمک شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه تسهیلات معیشتی پرداخت شده در این استان را ۴۹ میلیارد و ۷۸۸ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این میزان تسهیلات به هزار و ۹۷۰ واحد خسارت دیده تعلق گرفته است.

رضایی بیان کرد: کمک‌های بلاعوض تا کنون به بازماندگان ۱۳ نفر جان باخته سیل استان فارس، ۲۳ مصدوم حادثه، ۳۷۸ خودروی حادثه دیده پرداخت شده است و مالکان ۱۰۸ خودرو نیز برای حمل خودرو به خارج از فارس خسارت دریافت کرده‌اند.

معاون استانداری فارس حجم کل کمک‌های پرداختی در این موارد را ۳۱ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به بازمانگان متوفیان سیل، ۲۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیارد ریال به خودرو‌های خسارت دیده و یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال برای حمل خودرو‌ها و مابقی به مصدومان این حادثه پرداخت شده است.
انتهای پیام/م

پرداخت خسارت به سیل زدگان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.