بانک آمریکایی «کپیتال وان» اعلام کرد یک دختر در واشنگتن اطلاعات شخصی ۱۰۶ میلیون نفر از مشتریان این بانک را به سرقت برده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک آمریکایی «کپیتال وان» اعلام کرد اطلاعات شخصی ۱۰۶ میلیون نفر از مشتریان آمریکایی و کانادایی این بانک به تازگی سرقت شده است و  پلیس فدرال آمریکا نیز عامل سرقت  را دستگیر کرده است. 

این بانک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک فرد خارج از مجموع به شبکه اطلاعات بانک دسترسی غیرمجاز پیدا کرد و به برخی اطلاعات شخصی دست یافت. این اطلاعات مربوط به افرادی بود که درخواست صدور کارت اعتباری داشتند یا به دنبال دستیابی به کارت بانکی کپیتال وان بودند.

کپیتال وان تایید کرد حدود ۱۰۰ میلیون شهروند آمریکایی و شش میلیون کانادایی هدف این سرقت اطلاعات قرار گرفتند، اما نه شماره حساب کارت بانکی نه اطلاعات مربوط به اتصال به حساب بانکی افراد سرقت نشده است. ۹۹ درصد شماره‌های تامین اجتماعی هم شامل این سرقت نبودند. اطلاعات سرقت شده شامل نام، آدرس، کد پستی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و میزان دستمزد اعلام شده افراد است.

هکر‌ها از نقص موجود در شبکه کپیتال وان بهره بردند و به اطلاعاتی در مورد دارندگان کارت‌های بانکی مانند تاریخ پرداخت یا باقیمانده حساب فعلی دست یافتند. حدود ۱۴۰ هزار شماره تامین اجتماعی مشتریان و ۸۰ هزار شماره حساب بانکی نیز سرقت شد.

کپیتال وان اعلام کرد در مورد مشتریان کانادایی هم حدود یک میلیون شماره تامین اجتماعی سرقت شد. بانک مذکور همچنین اعلام کرد این سرقت اطلاعات از ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) تا ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) امسال صورت گرفته است. عامل این سرقت دختری به نام «پیج تامسون» است که در سیاتل در ایالت واشنگتن زندگی می‌کند و روز دوشنبه اف‌بی‌آی او را دستگیر کرد.

دستگیری عاملان سرقت اطلاعات به ندرت با چنین سرعتی دستگیر می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حمله سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار