دانیال جلائیان سامانی دانش آموز افتخار آفرین دبیرستان استعداد‌های درخشان هاشمی نژاد یک مشهد، موفق به کسب مدال نقره المپیاد جهانی ۲۰۱۹ در رشته نجوم شد.

کسب مدال نقره المپیاد جهانی نجوم ۲۰۱۹ توسط دانش آموز مشهدیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این دانش آموز که پارسال موفق به کسب مدال طلای المپیاد کشوری نجوم شد، به عنوان یکی از اعضای تیم چهار نفره جمهوری اسلامی ایران راهی مجارستان شد و با شرکت در رقابت‌های جهانی مدال نقره این المپیاد را از آن خود کرد.

او تصریح کرد: پیش از این نیز دو دانش آموز دیگر از این دبیرستان موفق به کسب مدال در المپیاد‌های جهانی زیست شناسی و شیمی در سال جاری شده بودند.

تیم ملی المپیاد نجوم و اختر فیزیک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در سیزدهمین مسابقات المپیاد جهانی ۲۰۱۹، در ۱۲ مرداد ماه راهی مجارستان شد.

اعضای تیم ملی اعزامی در تیم الف، دانیال جلائیان سامانی، علیرضا حیدری، پانیذ حلواچی، امیرمحمد مارشال و علی مهربانی و در تیم ب، مهیار دست مزدی، راستین رسولی، علیرضا کریمی، آریا همتیان و حمیدرضا یعقوبی به سرپرستی سیدمحمد تقی میرترابی بودند.

استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز دارد که معادل ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

دانش آموز مشهدی مدال نقره المپیاد جهانی نجوم ۲۰۱۹ را از آن خود کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.