سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد، اعلام کرد در مقابل کمک به ائتلاف سعودی کنترل جنوب یمن را می‌خواهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، صالح النود، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن در سخنانی که نمایانگر باج خواهی از ائتلاف سعودی و محمد بن سلمان محسوب می‌شود، گفت حاضر است این شورا در کنار ائتلاف سعودی علیه انصارالله بجنگد و در مقابل کنترل جنوب یمن به آن واگذار شود.

سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن مدعی شد: دست کشیدن از کنترل عدن در زمان کنونی مطرح نیست. ما آنجا باقی خواهیم ماند؛ اما ماندن ما به دلیلی مثبت است و آن هم حفاظت از ثبات در آنجاست.

وی افزود: تنها راه خروج از این تنگنا، اخراج تمامی عناصر «حزب اصلاح اسلامی» که از ارکان دولت منصور هادی محسوب می‌شوند، از مراکز دارای نفوذ (در جنوب یمن) به همراه تمامی سیاستمدارانی است که متعلق به شمال یمن هستند. شروع خوبی خواهد بود که حزب اصلاح از جنوب اخراج شود و به جنوبی‌ها اجازه داده شود تا خود حکومت را در دست گیرند.

صالح النود همچنین گفت: من به محمد بن سلمان می‌گویم در صورتی که می‌خواهی اکنون در جنگ (یمن) پیروز شوی، جنوبی‌ها شرکای معتبری هستند و می‌توان به شکلی سازنده با آن‌ها ارتباط داشت؛ اما نیازمند آن است که جنوب از این مسئولان فاسدی که به حزب اصلاح منتسب هستند، پاک شوند. ما همچنان می‌توانیم بخشی از یمن باشیم و منصور هادی می‌تواند رئیس جمهور باشد؛ اما باید جنوبی‌ها بر جنوب حاکم باشند. باکی ندارم که بگویم ما بزودی جدا خواهیم شد؛ چرا که این مساله هم اکنون احتمال واقعی دارد. یکی از گزینه‌ها وجود دو دولت است؛ یکی در شمال و دیگری در جنوب.


بیشتر بخوانید: لوفیگارو: بزرگترین شکست عربستان در یمن رقم می‌خورد


شهر بندری عدن در جنوب یمن به تازگی شاهد درگیری‌های نیابتی میان نیرو‌های مورد حمایت امارات از یکسو و نیرو‌های دولت فراری منصور هادی که تحت حمایت عربستان قرار دارد، از سویی دیگر بوده است.

این اتفاقات پس از آن رخ داد که «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیرو‌های خود خواست تا به کاخ ریاست جمهوری معاشیق که در کنترل نیرو‌های منصور هادی است، حمله کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار