هوآوی اعلام کرد مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند به منابع اطلاعاتی این شرکت دسترسی پیدا کنند.

هوآوی آمریکا را به تلاش برای سرقت اطلاعات از این شرکت مخابراتی متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت چینی تولیدکننده تجهیزات و لوازم مخابراتی هوآوی مقامات آمریکا را متهم کرد که با وادار کردن کارکنان این شرکت تلاش می‌کند ضمن دسترسی به سامانه‌ها، اطلاعات مورد نیاز خود را از این شرکت جمع آوری کند.

هوآوی با اشاره به تشدید فشار‌های واشنگتن علیه این شرکت شامل جلوگیری از دسترسی به فن آوری آمریکا به دلیل اتهامات مربوط به خطر امنیتی هوآوی افزود، واشنگتن در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد اختلال در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی این شرکت کرده است.

مقامات آمریکا تاکنون سند و مدرکی برای حمایت از ادعا‌های خود مبنی بر اتهامات جاسوسی این شرکت چینی ارائه نکرده‌اند اگرچه هوآوی اینگونه اتهامات را رد می‌کند. آمریکا، استرالیا، ژاپن و دیگر دولت‌ها محدودیت‌هایی برای استفاده از فن آوری هوآوی اعمال کرده اند. فن آوری‌های هوآوی مربوط به گوشی هوشمند جهانی شماره دو، بزرگترین سازنده شبکه شرکت‌های تلفنی است.

واشنگتن به منظور خارج کردن هوآوی از شبکه‌های مخابراتی نسل آینده سرگرم رایزنی با دولتی‌های اروپایی است. این در حالی است که مقامات آلمان، فرانسه و ایرلند برنامه خاصی برای تحریم هیچ تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی این شرکت چینی ندارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن خودداری از پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلایل اتهامات هوآوی گفت: این موضوع نگرانی امنیت ملی است و این شرکت معضل بزرگی برای ارتش و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکاست.

دولت چین مقامات واشنگتن را به تلاش برای استفاده نادرست از مباحث امنیت ملی جهت ضرب زدن به رقبای تجاری چین متهم می‌کند.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ضمن غیراخلاقی خواندن رفتار آمریکا از مقامات واشنگتن خواستار جلوگیری از لکه‌دار کردن تعمدی شرکت‌های چینی و تلاش برای ایجاد زمین بازی برابر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار