پس از پیشنهاد رئیس‌جمهور روسیه به آمریکا برای خرید موشک‌های مافوق صوت روسی، یک مقام بلندپایه این کشور اعلام کرد دلیلی برای این کار وجود ندارد.

آمریکا: قصد خرید فن‌آوری موشکی پیشرفته از روسیه را نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام بلند دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن در نظر ندارد فن‌آوری موشکی پیشرفته از روسیه خریداری کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد به منظور برقراری توازن به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیشنهاد خرید تسلیحات مافوق صوت روسیه را ارائه کرده است، اما رئیس جمهور آمریکا این پیشنهاد را رد کرده و گفته است آن‌ها به زودی تسلیحات مافوق صوت خودشان را تولید خواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

مقام آمریکایی مذکور -که نامش فاش نشده است- روز جمعه اعلام کرد دلیل چندانی برای این که آمریکا فن‌آوری موشکی پیشرفته از روسیه خریداری کند، وجود ندارد.

او  افزود: آمریکا در زمینه توسعه، آزمایش و استفاده از فن‌آوری موشکی از برتری نسبی چشمگیری نسبت به روسیه برخوردار است.

پوتین اعلام کرد روسیه و آمریکا در جریان برگزاری اجلاس اخیر گروه ۲۰ در ژاپن درباره نحوه طبقه‌بندی تسلیحات پیشرفته روسیه از جمله موشک‌های مافوق صوت که هیچ کشوری در جهان در حال حاضر از چنین تسلیحاتی برخوردار نیست، گفتگو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار