سخنگوی پلیس آلمان از تصمیم پلیس این کشور مبنی بر تعلیق برنامه آموزشی خود برای پلیس‌های افغان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال حمله تروریستی دوشنبه گذشته طالبان علیه مکانی در کابل، پایتخت افغانستان که در آن نهاد‌های خارجی نیرو‌های پلیس آلمان مستقر هستند، سخنگوی پلیس آلمان روز یکشنبه از تصمیم پلیس این کشور مبنی بر تعلیق برنامه آموزشی خود برای پلیس‌های افغان خبر داد.

انفجاری قوی که ۱۶ کشته بر جا گذاشت در نزدیکی مجتمع بزرگی به نام "دهکده سبز" روی داد. این مجتمع محل اسکان آژانس‌های امدادرسانی و سازمان‌های بین المللی است.

۲۲ عضو تیم آموزشی پلیس آلمان در زمان حمله تروریستی در این مجتمع حضور داشتند. هیچ یک از آن‌ها کشته نشدند، ولی به گفته سخنگوی مذکور محل اقامت آن‌ها دیگر قابل زندگی نیست.

سخنگوی پلیس آلمان اضافه کرد: «پلیس بنابراین تصمیم گرفت برنامه آموزشی خود در افغانستان را به حالت تعلیق در آورد. نیمی از اعضای تیم آلمانی در سفارت آلمان در کابل اسکان داده خواهند شد و بقیه هم ناچار به ترک افغانستان هستند. امکان ادامه فعالیت آن‌ها در این کشور باید مشخص شود».

از سوی دیگر به دنبال یک حمله دیگر در روز پنجشنبه که بر اثر آن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی کشته شدند، رئیس‌جمهور آمریکا مذاکرات با طالبان را به حالت تعلیق در آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار