مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند هوشمندسازی مدارس باتوجه به قراردادی که اخیرا با وزارت ارتباطات منعقد شده است، اظهار کرد: هوشمندسازی در مدارس به دو بخش آموزشهای آنلاین و خدمات اداری تقسیم میشود که در این حوزه آموزش و پرورش اقداماتی را دارد، از طرفی دیگر اتصال مدارس به شبکه ملی هوشمند با همکاری وزارت ارتباطات در دستور کار است.
او ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی خدمات اداری، صدور کارنامه الکترونیکی دانشآموزان، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و مواردی از این قبیل آموزش و پرورش وارد عمل شده است.
سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش بیان کرد: در زمینه آموزشهای آنلاین هم پلتفرمهای آن باید استانداردسازی شود که از حمایتهای بخش خصوصی در این زمینه استفاده خواهیم کرد و بعد از این اقدام معلمان میتوانند مشارکت پررنگتری برای فعالیت داشته باشند.
بیشتر بخوانید: راهاندازی شبکه ملی هوشمند در مدارس سراسر کشور/ کارنامه دانشآموزان الکترونیکی میشود
شرفی در پاسخ به پرسشی مبنیبر اینکه تاکنون چند درصد مدارس هوشمندسازی شده است، گفت: باتوجه به اینکه استانداردی برای هوشمندسازی مدارس نداریم و تعاریف متعددی برای آن وجود دارد، از برخی جوانب میتوانیم تمام مدارس هوشمند در نظر بگیریم اما در برخی تعاریف این شرایط وجود ندارد.
او اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک تعریف واحد از هوشمندسازی مدارس و همچنین تولید محتوای آنلاینی هستیم که امکان استفاده تمام دانشآموزان از آن وجود داشته باشد.
سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش از گامهای ابتدایی برای عملیاتی شدن تولید محتوای آنلاین در سال تحصیلی پیشرو خبر داد و بیان کرد: اکنون در مرحله برنامهریزی هستیم و پس از آن با همکاری استارتآپها محتوای الکترونیکی مناسب دانشآموزان را تهیه خواهیم کرد.
شرفی اظهار کرد: کارگروهی برای استفاده از ابزارهای نوین و امکانات آنلاین تشکیل شده است که بستر لازم برای هوشمندسازی مدارس و اتصال آن به شبکه ملی هوشمندسازی را فراهم میکند.
انتهای پیام/