رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از بیماری‌های مختلف به عوامل محیطی مانند تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

ارتباط مستقیم 80 درصد از بیماری به عوامل محیطی/محسن فرهادی رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش بهداشت محیط در پیشگیری از بیماری‌ها اظهار کرد: بهداشت محیط نقش تعیین کننده‌ای در پیشگیری از بیماری‌های مختلف در دنیا دارد به همین دلیل سازمان بین‌المللی بهداشت تغییرات آب و هوایی را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است تا یک عزم جهانی برای مقابله با اثرات سوء تغییرات آب و هوایی بر روی زندگی انسان‌ها ایجاد شود.
 
او ادامه داد: تغییرات آب و هوایی اثرات منفی بر کشورمان گذاشته است به طوری که در برخی از مناطق آب و هوا چندین درجه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده و سطح آب سفره‌های زیر زمین کم شده است.
فرهادی تاکید کرد: تغییرات آب و هوایی بر روی عوامل محیطی موثر است و همکاران بهداشت محیط بر کنترل عوامل محیطی، آلوده نبودن آب و پسماند‌ها نقش پر رنگی دارند.
 
رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: تغییرات آب و هوایی ارتباط مستقیمی با افزایش آلودگی هوا و بروز بیماری‌های تنفسی دارد و کنترل پرتو‌های یونیزان و غیر یونیزان دارد.
 
او اضافه کرد: نحوه استفاده از عوامل محیطی اثرات سوء را برای انسان افزایش یا کاهش می‌دهد و بیماری‌های مختلف مثل آلودگی‌های آب و غذا که می‌تواند باعث بروز اپیدمی‌های مختلفی شود ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

بیشتر بخوانید:  توصیه هاى بهداشتى به هیات‌هاى عزادارى
فرهادی گفت: امروزه ۷۵ تا ۸۰ درصد از بیماری‌ها را به عوامل محیطی نسبت می‌دهند و این مسئله بازگو کننده لزوم کنترل تغییرات آب و هوایی است.

انتهای پیام/

ارتباط تغییرات آب و هوایی با بروز بیماری های مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار