فارن پالسی نوشت با گذشت سه سال از دوره ترامپ، ایرانیان معتقدند آمریکا کشوری خطرناک است و تقویت برنامه موشک‌های بالستیک و برتری نظامی در غرب آسیا کشورشان را امن‌تر می‌کند.

فارن پالسی: اکثریت قاطع ۹۲ درصدی ایرانیان حامی توسعه موشکی کشورشان هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله آمریکایی فارن پلیسی در گزارشی با برجسته کردن نتایج یک نظرسنجی اخیر نوشت: بدون شک کمپین "فشار حداکثری" دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضد ایران این کشور را تحت تاثیر قرار داده و بانک‌ها و شرکت‌های بین المللی را وادار می‌سازد از تجارت با تهران خودداری کنند.

طبق یک نظرسنجی که به تازگی توسط مرکز نظرسنجی ایران پل در دانشگاه تورنتو و مرکز مطالعات امنیتی و بین المللی در دانشکده سیاست عمومی دانشگاه مریلند انجام شد، خصومت ایران نسبت به آمریکا افزایش یافته است. همچنین در سه سال گذشته، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که مسئول عملیات نظامی خارجی است، به محبوب‌ترین چهره در عرصه سیاست ایران تبدیل شده است.

محبوبیت سردار سلیمانی که تحت تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل قرار دارد، از ژانویه ۲۰۱۶ تا اوت ۲۰۱۹ از ۷۲.۷ درصد به ۸۱.۶ درصد افزایش یافته است.

بابر این نظرسنجی، ایرانیان اکنون بطور قاطع (۸۶ درصد) دیدگاهی منفی نسبت به آمریکا دارند و از رابطه با کشور‌هایی از قبیل چین، آلمان، ژاپن و روسیه حمایت می‌کنند. اکثریت قابل توجه ۶۶ درصدی ایرانیان نیز معتقدند آمریکا یک کشور خطرناک است که به دنبال رویارویی و اعمال کنترل (ضدایران) است.

بنابر این گزارش، این ارقام در واقع تغییرات حیرت آوری را در دیدگاه ایرانیان در قبال آمریکا از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ برجسته می‌سازد.

ایرانیان همچنین بطور فزاینده اعتمادشان را به توافق هسته‌ای از دست داده اند و تلاش‌های آمریکا برای جلب حمایت بین المللی برای مهار برنامه موشک‌های بالستیک ایران و کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران تاثیر چندانی بر ایرانیان نداشته است، بطوری که اکثریت قاطع ۹۲ درصد ایرانیان از ادامه توسعه موشک‌های بالستیک حمایت می‌کنند و معتقدند تولید موشک‌های پیشرفته‌تر خطر حمله خارجی را کاهش و امنیتشان را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، ایرانیان بطور قاطع از فعالیت‌های نظامی خارجی ایران حمایت می‌کنند و اطمینان دارند ایران با تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور منطقه می‌تواند مشکلاتش را حل کند.

آمریکا اردیبهشت ۹۷ در اقدامی غیرقانونی از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی–موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)–که مورد تایید جامعه جهانی بود، خارج شد و همه تحریم‌هایی را که طبق مفاد این توافق لغو شده بودند، بازگرداند. شرکای اروپایی برجام در واکنش به این اقدام آمریکا تنها به ابراز تاسف و وعده‌های توخالی مبنی بر تلاش برای بهره‌مندی ایران از مزایای برجام بسنده کردند.

پس از گذشت بیش از یک سال و اعمال سیاست فشار حداکثریِ واشنگتن و همچنین عدم واکنش مناسب از سوی اروپایی‌ها، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت برخی از تعهدات خود را در قبال این توافق کاهش دهد؛ اقدامی که طبق مفاد برجام قانونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
انرژی هسته ای رو از کشورمون گرفتند، درعوضش هیچی ندادن.
حالا موشکهای کشورمون رو میخان و پس فردا نان روی سفره هامون. به نظر من برادران باید هر چی می تونن موشک بسازن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۲۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
صددرصد موافق هستیم . همین ها هستش که یازدارندگی ایجاد میکند
آخرین اخبار