کارن باور، وزیر دفاع آلمان خواستار مشارکت بیشتر برلین در ماموریت‌های برون مرزی شد.

درخواست وزیر دفاع آلمان برای مشارکت کشورش در عملیات‌های بروز مرزیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از زود دویچه، کارن باور، وزیر دفاع آلمان خواستار مشارکت بیشتر برلین در ماموریت‌های برون مرزی شد.

بر این اساس، وی که رهبر حزب محافظه کار آلمان نیز هست تاکید کرد: صراحتاً باید این حقیقت را بپذیریم که ما به مانند سایر کشور‌های جهان دارای منافع راهبردی خاص خود هستیم و از همین رو باید مسئولیت‌های بیشتری در سطح بین المللی بپذیریم.

باور تصریح کرد: می‌دانم که این موضوع چقدر سخت است، اما آلمان باید ابتکار عمل در این مورد را در دست بگیرد و پیشنهاداتش را مطرح کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید این سیاست می‌تواند نظامیان آلمانی را با تابوت به کشور بازگرداند، گفت: بله، این موضوع خطرناکی است. این موضوع مربوط به مناطقی مانند منطقه ساحل در آفریقا است که امکان صدور تروریسم به اروپا از آن منطقه وجود دارد.

این مقام آلمان در پایان گفت: یکی از مناطقی که شاهد وقوع مهاجرت غیرقانونی و جنایت‌های سازمان یافته در آن هستیم، کشور مالی است. امنیت در منطقه ساحل در آفریقا برای ما جنبه راهبردی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار