مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا با اشاره به مواضع رئیس‌جمهور این کشور، پیروزی دوباره او در انتخابات آتی را کابوسی برای جایگاه آمریکا در جهان توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی در دولت سابق آمریکا، در کتاب جدید خود (که قرار است به زودی منتشر شود) ضمن ابراز نگرانی درباره پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در انتخابات آتی هشدار داد تفرقه‌های سیاسی داخلی آمریکا به بزرگترین تهدید برای امنیت ملی تبدیل شده است. 

او در کتاب خاطرات جدید خود به نام «عشق سخت» اضطراب خود را تشریح می‌کند که «جیک»، پسرش، به سمت دیگر جناح سیاسی یعنی جمهوری‌خواهان گرایش پیدا کرده و رهبر یکی از گروه‌های حامی ترامپ در دانشگاه «استنفورد» شده است.

سوزان رایس در مصاحبه جدید خود با روزنامه گاردین در دفتر خود در دانشگاه امریکن در واشنگتن گفت: ما تصمیمی بسیار آگاهانه گرفته‌ایم. این آسان نیست. ما مجبور نیستیم هر روز کار کنیم و این گاهی اوقات دردناک است. اما ما یک تصمیم بسیار آگاهانه گرفته‌ایم که آنچه را که عشق ما را به عنوان یک خانواده، تاریخ ما، آرمانهایمان به ما پیوند می‌دهد، فراتر از اختلافات سیاسی و سیاست خود قرار دهیم.

وی بحث و جدل‌های خود با پسرش را انفجاری و گاه همراه با ناسزا توصیف می‌کند و گفت می‌ترسد «ممکن است روزی بیاید که جیک و من تشخیص دهیم که اختلافات ما چنان عمیق بوده است که غیرقابل جبران باشد.»

این مقام سابق آمریکایی در کتاب خاطرات خود نوشت: امروز تفرقه‌های سیاسی داخلی ما، به بزرگترین تهدید برای امنیت ملی ما تبدیل شده است. بخشی از آن بخاطر نقش پول‌های کلان در سیاست و بخشی هم بخاطر سیاست‌بازی در تقسیم‌بندی‌های حوزه‌های کنگره است و همچنین اینکه رقبای ما نشان داده‌اند که هم اراده و هم ظرفیت آن را دارند که اختلافات داخلی ما را به سلاحی علیه خود ما تبدیل کنند.

رایس افزود: آمریکا این مسئله را برای دشمنان ما آسان‌تر می‌کند. زیرا اکنون ما در کاخ سفید رهبری داریم که هدف اعلام شده‌اش تشدید این اختلافهاست.

او اضافه کرد: «ما قبل از این هرگز چنین رهبری نداشتیم که فعالانه بخش‌های بزرگی از جامعه را بد جلوه دهد و اینچنین آزادی مطبوعات و نهاد‌های حکومت را که برای خدمت به او و کشور ایجاد شده است، نفی و لکه‌دار کند».

مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما با استدلال اینکه ترامپ اکنون چهار مشاور امنیت ملی عوض کرده و تیم امنیت ملی وی ساختار‌های قبلی را به کلی از بین برده اند گفت: کاملا از هم پاشیده است. بخش اعظم آن دیگر وجود ندارد.

رایس همچنین گفت حتی اگر ترامپ در انتخابات سال آینده شکست بخورد، برای آمریکا بیش از دوران ریاست جمهوری آتی زمان لازم خواهد بود تا موقعیت پیشین خود در صحنه جهانی را احیا کند.

او در خصوص تبعات پیروزی دوباره ترامپ در انتخایات ریاست‌جمهوری گفت: این چنان سناریوی کابوسی برای جایگاه جهانی و رهبری ماست که من حتی نمی‌خواهم به آن فکر کنم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار