معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان از توسعه هزار هکتاری فضای سبز و جنگل‌کاری استان همدان از منابع اعتبارات استانی خبر داد.

توسعه هزار هکتاری فضای سبز و جنگل‌کاری در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا عراقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان در نشست اعضای کارگروه توسعه یک هزار هکتاری جنگلکاری در همدان گفت: توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری علاوه بر حفظ و احیای منابع طبیعی استان نقش مهمی در ایجاد زیر ساخت ها برای گردشگری استان همدان را فراهم می کند.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی باید اولویت اول استان باشد افزود:همه دستگاه‌های اجرائی با همه توان و ظرفیت‌های موجود در اجرای این طرح مهم با منابع طبیعی همسو و همراه هستند.

او با اشاره به اهمیت طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب و خاک، توسعه یک هزار هکتاری جنگل‌کاری در استان را یک طرح مثبت و ویژه ارزیابی کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرائی با همه توان و ظرفیت‌های موجود در اجرای این طرح مهم با منابع طبیعی همسو و همراه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان بیان کرد: کارکنان منابع طبیعی با عشق و علاقه برای اجرای این طرح شبانه روزی تلاش و فعالیت می‌کنند و همه دستگاه‌های اجرائی نیز در این راستا باید مشارکت کنند.

عراقی با بیان اینکه اگر چه یک درصد مراتع کشور در استان همدان است، ولی ۳ درصد علوفه کشور در این مراتع رشد می‌کنند، افزود: جنگل‌های زاگرس در استان همدان نیاز به مراقبت و حفاظت همه جانبه مسئولان  مردم دارد تا هم نابود نشوند و هم جنگل‌های دست کاشت هم در کنار آن‌ها توسعه یابند.

او ادامه داد: باید حفظ منابع طبیعی در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مردم کاشت درخت و توسعه فضای سبز را یک امری جدی و مهم بدانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان امسال در هر شهرستان حداقل ۱۰۰ هکتار جنگلکاری را در دست اجرا دارند.   

عراقی افزود: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است و حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع باید اولویت همه مسئولان باشد، زیرا این منابع ارزشمند هستند.

انتهای پیام/ا

 

توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.