مقامات غربی پس از نشست پاریس که برای کمک به دولت لبنان برگزار شده بود، اعلام کردند فعلا به بیروت کمک مالی نخواهند کرد.

مقام آمریکایی: تا زمانی که لبنان اصلاحات لازم را انجام ندهد، کمک مالی به بیروت نخواهیم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات غربی پس از نشست پاریس که برای کمک به دولت لبنان برگزار شده بود، اعلام کردند فعلا به بیروت کمک مالی نخواهند کرد.

بر این اساس، شرکت کنندگان در این نشست که به ابتکار فرانسه و سازمان ملل برای حل مشکل مالی لبنان برگزار شده بود اعلام کردند این کشور پیش از دریافت کمک مالی نیاز به اصلاحاتی دارد.

دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در این رابطه گفت: ما در این نشست تنها موافقت کردیم به دولت لبنان کمک‌های فنی ارائه دهیم. آن کمک (مالی) که سعد حریری، نخست وزیر لبنان درخواست کرده بود فعلا به این کشور تعلق نخواهد گرفت. ما تنها به بیروت کمک بشر دوستانه خواهیم کرد که زمان و میزان آن هم هنوز مشخص نیست.

سال گذشته میلادی ۵۰ کشور جهان وعده ۱۱ میلیارد دلار کمک مالی به لبنان دادند، اما این کمک مالی را منوط به انجام اصلاحات توسط دولت حریری عنوان کردند. اصلاحاتی که از منظر غربی‌ها هیچ گاه انجام نگرفت.

با افزایش بدهی‌های دولت لبنان، حریری برای سال میلادی جاری از کشور‌های آمریکا، فرانسه، مصر، ترکیه، چین و عربستان درخواست کرده بود به این کشور در امر واردات کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار