رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کشاورز خسارت دیده از سیل پلدختر پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کشاورز خسارت دیده از سیل پلدختر پرداخت شده است، اظهار داشت: ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی جهت جبران خسارات سیل به استان لرستان اختصاص یافته است.

بازدار افزود: عملیات اجرایی بیش از ۴۰ میلیارد تومان پروژه در روز‌های آینده در شهرستان پلدختر آغاز می‌شود.

او گفت: پروژه‌ها شناسایی و برآورد شدند و سهم شهرستان‌ها مشخص شده و خوشبختانه در حال مبادله موافقتنامه و انجام فرآیند مناقصه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: سیل فروردین ماه سال جاری به زیرساخت‌های کشاورزی خسارات زیادی وارد کرد که براساس برآورد اولیه میزان این خسارات بیش از یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان است.

بازدار یادآورشد: تولیدات و محصولات کشاورزی شامل باغات، زراعت آبزیان، طیور و دام و زیرساخت‌ها شامل ایستگاه‌های پمپاژ، کانال ها، مزارع و جاده‌های بین مزارع در جریان وقوع سیل دچار خسارت و آسیب شدند.

او افزود: خوشبختانه پس از سیل، متعاقب این خسارات اقدامات فوری با استفاده از امکانات جهاد کشاورزی و دستگاه‌های استیجاری و یکسری کار‌های اولیه برای جلوگیری از خشکیدگی باغات و ایستگاه‌های پمپاژ که از بین رفته بود در مدت زمان کوتاهی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این سازمان در یک پروسه ۲ تا سه ماهه با اولویت بندی توانسته با لایروبی کانال‌های کشاورزی، استقرار یک تعمیرگاه در منطقه برای راه اندازی الکتروپمپ و ترانس برق و با نصب ایستگاه‌های پمپاژ سیار آن را جهت آبیاری راه اندازی کند.

بازدار افزود: پس از این اقدام‌های اولیه، دولت مصوبه پرداخت خسارت کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ۳۱ هزار نفر که تشکیل پرونده داده شده بود را در دستور کار خود قرارداد.

او یادآورشد: خوشبختانه منابعی به استان اختصاص پیدا کرد از این رو جای نگرانی نیست، تنها مدارک یکسری پرونده‌ها ناقص بود و در پژوهشکده فضایی ایرادات و اشکالاتی وارد شد که رصد می‌شود تا بتوان خسارات را با مستندات قوی‌تر پرداخت کرد کما این که پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار