حجتی گفت: با توجه به پتانسیل‌های ظرفیت‌های متعدد در بخش کشاورزی، اما نتوانستم به این قابلیت‌ها پی ببرم از ظرفیت‌های آن استفاده کنم.

ظرفیت‌های نامحدودی در بخش کشاورزی وجود دارد / بیماری تنفسی دلیل اصلی کناره‌گیری از وزارت جهادبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی در آیین نکوداشت و تجلیل از خود که با حضور جمع زیادی از مسئولان کشور و نمایندگان مجلس برگزار شد، ضمن قدردانی از تمامی کسانی که در این مراسم حضور داشتند، اظهار کرد: بنده خود را لایق این صحبت‌ها نمی‌دانسته و نمی‌دانم.

او در خطاب به همکاران سابق خود در وزارت جهاد کشاورزی افزود: آنچه که در طول سال‌ها خدمت یافته‌ام این است که ما در بخش کشاورزی ظرفیت‌های متعددی داریم.

حجتی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نامحدودی که در طبیعت وجود دارد، اما به این قابلیت‌ها پی نبردم و نتوانستیم از آن‌ها بهره‌وری کامل داشته باشیم و در برخی موارد متأسفانه به اشتباه تخریب به طبیعت وارد کردیم.


بیشتر بخوانید: مقامات ارشد از استعفای حجتی متاسف هستند / عملکرد زنگنه در نفت و گاز با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست


وزیر سابق جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تنگنا‌ها و محدودیت‌های زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد، بیان کرد: اگر تنگنا و محدودیت نداشته باشیم کار‌ها راحت‌تر پیش می‌رود، اما الان باید یقین داشت که می‌توان خیلی از کار‌ها را انجام داد.

او توضیح داد: عمده موضوعی که باعث شد امروز به صورت رسمی در خدمت شما نباشم بحث سلامتی‌ام بود چراکه بنده به یک بیماری تنفسی حاد مبتلا هستم که در ماه‌های آخر وزارت مرا بسیار آزار می‌داد و همین مسئله موجب شد از سمت خود استعفا دهم.

پتانسیل های بخش کشاورزی قابل شمارش نیست/بهره وری از آب و خاک بخش کشاورزی حد و حصر ندارد

محمود حجتی وزیر سابق کشاورزی در حاشیه مراسم آیین نکوداشت خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالایی در تمامی بخش‌ها بویژه کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: علی رغم نعمت‌های بی کران خدادادی موجود در بخش کشاورزی، ما کمتر به آن توجه داریم یا اطلاع داریم و بیشتر اوقات از کنار آن می‌گذریم.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل و ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی قابل شمارش نیست، افزود: اگرچه ظرفیت‌های متعددی در بخش کشاورزی وجود دارد، اما ناخودآگاه نباید با خشم بر طبیعت و فشار بر طبیعت از آن بهره برداری کنیم و همواره بهره برداری از ظرفیت‌ها باید سازگار با طبیعت باشد.

حجتی ادامه داد: با تجهیز خود به علم و دانش روز دنیا بسیاری از مشکلات قابل حل است، در حالیکه به سبب کم اطلاعی در این زمینه نتوانسته ایم از تمامی ظرفیت‌های که در اختیار داریم، مشکلات را حل کنیم.

وزیر سابق جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بهره وری از آب و خاک در بخش کشاورزی حد و حصر ندارد، بیان کرد: البته امر مهم آن است که از ظرفیت‌های خدادادی بتوانیم با استفاده درست مشکلات و نارسایی‌های موجود در بخش کشاورزی را رفع کنیم.

به گفته وی، اگرچه به نحو احسنت نمی‌توانیم از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نارسایی‌هایی در این خصوص داریم، اما با تجربه‌ای که کسب کردیم این قابلیت وجود دارد که اکثر مشکلات کشور را مرتفع کرد.

حجتی در پایان تصریح کرد: در دوره‌ای که بندم وزیر بودم، با سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها همچون طرح ۵۵۰ هزار هکتار خوزستان نتایج مثبت گرفتیم و همواره با سرمایه گذاری در بخش گلخانه علاوه بر افزایش تولید، بهره وری آب می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۸:۰۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
از بس که به مردم خیانت کردند
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۱۶:۵۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
مردم هم که نفهمیدن قرار استیضاح شی ؟ مردم رو چی فرض کردین؟ چی فکر کردین هرچی گفتن باور کنیم نه اقا اگه صبوری می کنیم چون رهبرم صبوری می کنه فقط فقط به خاطر اقا تظاهرات به حقمون رو بردیم تو خونه هامون تا خطمون رو از اشوب و فتنه جدا کنیم ولی هنوز مطالباتمون سر جاشه من و امثال من حقمون رو از ظلم می گیریم در ضمن اقای ادمین و ناظر سایت این اخرین نظر منه تو این سایت تا بعد کنکورم می خوام ازتون خداحافظی کنم ولی نامردی اگه این نظر منو نزاری سانسورش هم نکنی عزت زیاد نا تیرماه
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۶:۵۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام: برای تو دعا میکنیم
آخرین اخبار