در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان کرمان، با امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه، مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان آغاز به کار می‌کند.

ببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که صبح امروز به پهناورترین استان جنوب شرقی کشور سفر کرده است با حضور در شهرستان رفسنجان در آئین آغاز به کار مرکز نوآوری رفسنجان حضور یافت تا رونق زیست بوم نوآوری و فناوری در این استان سرعت گیرد.

همچنین ستاری از شرکت دانش‌بنیان کیاسم کارمانیا فعال در حوزه تولید کود‌ها و سموم ارگانیک بازدید کرد.

با تلاش محققان دراین شرکت دانش‌بنیان، کشوربه دانش فنی ترکیب کودی جدید بر پایه اسید سولفوریک دست یافته است ومحققان این شرکت فناور کودی تولید کرده‌اند که مناسب برای خاک‌های شور و قلیایی است.

شرکت‌های دانش‌بنیان برافزا کشاورز پارس و پرشین بنیان آریا فعال در حوزه‌های نهاده‌ها (کود‌های کشاورزی)، کود‌های شیمیایی مجاز بیولوژیک و ارگانیک زیست فناور دیگر شرکت‌هایی هستند که ستاری با فعالان فناور آن‌ها به گفتگو می‌نشیند.

همچنین در این سفر تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه برای ایجاد مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان میان دانشگاه، ولی عصر (عج)، مجتمع مس سرچشمه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری امضاء شد.

رییس ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی، در ادامه این سفر، از روند پیشرفت فاز دوم مرکز ملی پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی بازدید می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار