مرکز تخصصی شبانه روزی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شدید و خیلی شدید در اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در نهمین روز چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران دهه فجر مرکز تخصصی غیردولتی و شبانه روزی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شدید و خیلی شدید غرب کشور در اراک با ظرفیت ۳۰ نفر به بهره برداری رسید.

همچنین چند طرح توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری بهزیستی از جمله مرکز روزانه نگهداری معلولان جسمی و حرکتی بالای ۱۴ سال با ظرفیت ۵۰ نفر، مرکز روزانه اوتیسم با ظرفیت ۵۰ نفر برای رده سنی ۲ تا ۱۸ سال، دو مهدکودک و یک پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر اراک به بهره برداری رسید.

امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: از جمله خدمات قابل ارائه مرکز تخصصی توانبخشی و نگهداری معلولان است که امروز افتتاح شد ارائه خدمات پزشکی پرستاری، فیزیوتراپی و کاردرمانی و خدمات آموزشی و حرفه‌ای و در حال حاضر ۷ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند و ۶ مددجوی دیگر نیز در حال انجام آزمایشات اولیه برای ورود به این مرکز هستند.

همزمان با دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۳ هزارو ۸۵۰ میلیارد تومان طرح در استان به بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شوند که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سا ل گذشته هزار و ۴۰۰ میلیار تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.