نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را شریکی واقعی برای مذاکرات «صلح» میان دو طرف دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، و ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، پس از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، نشستی خبری برگزار کردند.

عباس در سخنان خود گفت اولمرت از جمله افرادی است که با او تعامل دارد حتی با آن که او به سبب فساد به زندان محکوم شده است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی جلسه دیدار با خبرنگاران را ترک کرد که به سوالات آن‌ها پاسخ نداد. اما اولمرت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد هر چند که فلسطینیان ترجیح می‌دادند او چنین کاری انجام ندهد. 

او در سخنانی درباره طرح معامله قرن ترامپ گفت: «در اینجا تعهدی برای راه حل ایجاد دو کشور وجود دارد. در طرح رئیس جمهور ترامپ چنین مسئله‌ای وجود دارد و ما فکر می‌کنیم این همان چیزی است که باید آن را دنبال کرد تا بتوانیم یک چارچوب ضروری را برای برگزاری مذاکرات ایجاد کنیم.»

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: «تشکیلات خودگردان تمام توان خود را بر ضد هرگونه تلاش تروریستی و خشونت به کار خواهد گرفت و این چیزی است که تشکیلات خودگردان مدت‌های طولانی است بیان کرده است؛ بنابراین صلح، پایه و اساس اعتمادسازی و مسئله‌ای بسیار مهم است.»

اولمرت افزود:​ طرح رئیس جمهور ترامپ که معامله قرن نامیده شده است طرحی است که هدف از آن، در نهایت ایجاد صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است؛ بنابراین ما باید به مسئله مذاکرات بین خودمان بیندیشیم و به دنبال شریکی برای این مذاکرات باشیم. تنها شریک برای مذاکرات در جامعه فلسطینی که نماینده ملت فلسطین است و برای مذاکره آماده است، محمود عباس است. محمود عباس شریکی واقعی است که نماینده ملت فلسطین است و با تروریسم مخالف است؛ بنابراین محمود عباس تنها کسی است که می‌توانیم با او تعامل داشته باشیم. این پیامی است که می‌خواهم منتقل کنم.»

او اضافه کرد: «امیدوارم طرف فلسطینی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حتی صائب عریقات، رئیس هیئت مذاکره‌کننده فلسطینی، و دیگران این مسئله را که در طرح رئیس جمهور ترامپ، پایبندی به راه حل تشکیل دو کشور وجود دارد نادیده نگیرند و من فکر می‌کنم این مسئله‌ای است که بیشتر باید درباره آن گفتگو شود تا روندی برای مذاکرات به وجود بیاید و در نهایت این مذاکرات که شاید زمان زیادی نیاز داشته باشد، اما به پایان خواهد رسید و شریک اسرائیل در این مذاکرات، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان است. اما شریک مذاکرات از طرف اسرائیل، امسال مشخص خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۵۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء والصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
آن سیلی کوچک در عین الاسد پایگاه آمریکاییها در عراق هشدار بود نه پاسخ بود و نه انتقام بود انتقام سخت و شدید و برق آسا و کوبنده و خرد و خار و ذلیل و نابود کننده در راه است در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص دور شوید دور شوید دور شوید ملعونین از خداوند جل جلاله بی خبر مرگ و جهنم سوزانتان بسیار نزدیک است هرچه دورتر شر و نکبتتان کمتر ارتش آمریکا و همپیمانانش ناتو باید هر چه سریعتر از منطقه سر تا سر جهان اسلام اخراج و خارج شوند و هر چه سریعتر فرار کنند قبل از آنی که جنازه هاشون هم نابود شود.
حب الحسین یجمعنا : لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
اینها هم با شما اقای اولمرت میروند
آخرین اخبار