معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: عرضه قلیان برای پیشگیری از ویروس کرونا در اماکن عمومی، سفره خانه‌های سنتی و قهوه خانه‌ها ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،​ علی فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به انتشار کرونا ویروس در برخی از استان های کشور و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در استان و نظر به اینکه حسب اعلام کارشناسان و متخصصان امر بهداشت و درمان، مصرف قلیان یکی از سریع ترین روش های انتقال این بیماری است که باید از عرضه آن جلوگیری شود.

او افزود : علیرغم ممنوعیت قانونی و هشدارها، در سایه نظارت‌های ضعیف دستگاه‌های متولی عرضه قلیان در اماکن عمومی، سفره خانه‌های سنتی و قهوه خانه‌ها انجام می‌شود که تبعات زیانبار آن بخصوص در شرایط کنونی کشور متوجه سلامت عمومی است.

فولیان هشدار داد: در صورت عرضه قلیان، آلات و ادوات آن به عنوان جرم مشهود جمع‌آوری و واحد متخلف پلمب می‌شود و متصدیان و عرضه کنندگان متخلف تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

او گفت: بدون شک برخورد دستگاه قضایی با توجه به هشدار‌های گذشته سخت و بازدارنده خواهد بود.

معاون دادستان مرکز استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: لازمه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و عمومی است و باید درباره این موضوع راهکار‌ها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به جامعه آموزش داده و اطلاع رسانی شود.

اغنتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار