گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی روز جمعه در کابل را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مراسم بزرگداشت «عبدالعلی مزاری» را بر عهده گرفت.

وزارت کشور افغانستان صبح امروز جمعه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد افراد مسلح ناشناس در مراسم بیست‌وپنجمین سالگرد کشته شدن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان در غرب کابل تیراندازی کردند.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، در این مراسم که عبدالله عبدالله و برخی رهبران سیاسی افغانستان حضور داشتند، ۲۷ نفر کشته و ۵۵ نفر زخمی شدند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز طی توئیتی نوشت: از حمله به گردهمایی مردمی شدیدا متاثر شدم. این حمله یک جنایت ضدبشری و علیه وحدت ملی افغانستان است. با برادرانم دکتر عبدالله و استاد خلیلی تلفنی احوالپرسی کردم. نیرو‌های امنیتی با قاطعیت تمام با عوامل این رویداد برخورد خواهند کرد‍.

‏صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در این زمینه اعلام کرد: حمله وحشیانه به مراسم یادبود سالروز شهادت عبدالعلی مزاری جنایت علیه بشریت است. دولت افغانستان این حمله را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند. نیرو‌های شجاع امنیتی برای دفع این حمله و حفاظت مردم تمام اقدامات لازم را به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۰۲:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا دشمن بشریت است و نقشه آنهاست .ملت افغان باید این غده سرطانی در کشورشان پایان دهند و ...
آخرین اخبار