مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۱۲ نفر مبتلا به کرونا به موارد قبلی اضافه شد و جمعا ۷۷ مورد مثبت کرونا ویروس در استان کرمان ثبت شده است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی ،مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت موارد مثبت کرونا اعلام شده از دیروز تا امروز در استان کرمان گفت: ۱۲ مورد مثبت جدید به موارد قبلی اضافه شد و جمعا ۷۷ مورد مثبت کرونا ویروس در استان کرمان ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه وضعیت جنوب کرمان تا دیروز  سفید بود افزود:اولین مورد مثبت کرونا در کهنوج و ۲ مورد مربوط به دانشگاه رفسنجان و یک مورد بم و  یک مورد زرند و یک مورد شهربابک و بقیه مربوط به بیمارستان‌های کرمان هستند.

شفیعی تصریح کرد : از این دوازده نفر بیمار جدید ۶ مورد خانم و ۶ مورد آقا هستند.

او تصریح کرد: در بین موارد مثبت شده کودک وجود ندارد اما  منفی بودن در این زمینه نشان از نبود این بیماری در بین کودکان نیست.

شفیعی تاکید کرد :خوشبختانه به تعداد فوتی ها افزوده نشده و همچنان آمار استان چهار فوتی است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در استان تقریبا همه دانشگاهایمان مورد مثبت را گزارش کرده اند و ردپای ویروس در همه جا وجود دارد و در گردش است، برای روزهای آینده و هفته آتی افزایش موارد بستری و مثبت دور از انتظار نیست.

شفیعی گفت: ستاد مقابله با کرونا یک روز در میان در استانداری  و جلساتی هر روز در علوم پزشکی  برگزار می‌شود و وضعیت استان را بحرانی اعلام کردیم .

او افزود: مصوبات جدیدی در نظر گرفته شده که فردا اعلام می‌شود، در حال حاضر شهر به ۸ قسمت تقسیم و ۱۶ اکیپ اطلاع رسانی با ماشین در سطح مهابر اطلاع رسانی را انجام می‌دهند.

شفیعی گفت: تولید ماسک‌ها زیر نظر بهداشت انجام می‌شود و مردم باید فرهنگ استفاده از ماسک‌های چند بار مصرف و پارچه‌ای را داشته باشند.

او افزود: برای تجمعات مصوبات خوبی در قرارگاه استانی در دستور کار قرار گرفت.

شفیعی بیان داشت: تمامی موارد مثبت را مراقبان سلامت و تیم‌های ارزیابی بررسی می‌کنند و در بیمارستان لیستی تهیه می‌شود مبنی بر اینکه فرد به کجا سفر کرده و یا با چه کسانی رفت و آمد داشته که با آن‌ها تماس می‌گیرند و توصیه‌های لازم را می‌ کنند .

او تصریح کرد: از ابتدای این اپیدمی در استان تعداد ۸۵۹ نفر بیمار تنفسی به اورژانس مراجعه و با بیماری حاد تنفسی بستری شده اند؛ از تعداد ۴۰۷ نفر با توجه به علائم نمونه گیری شده است و تا الان تعداد نمونه گیری‌های انجام شده در آزمایشگاه ۴۶۶ مورد است که علت این اختلاف آماری برمی گردد به بیمارانی که روزی دو بار نمونه گیری می‌شوند یا اینکه خوب شده و نمونه گیری انجام می‌شود. تا کنون ۷۷ مورد مثبت کرونا در استان ، ۳۸۸ مورد بستری ، ۱۹ مورد هم ترخیصی در کل استان داشته ایم و میانگین سنی موارد جدید ۶۵ سال بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار