رشد ۵۰۰ درصدی قلع و قمع اراضی غیرقانونی در مشهد

قلع و قمع بنا و مستحدثات غیرقانونی در اراضی کشاورزی نسبت به ۶ ماه اول سال، ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها درشش ماهه دوم سال ۸۶ در مقایسه با شش ماهه اول سال با افزایش قابل ملاحظه با دوره مشابه در سال‌های قبل،  ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد، گفت: در شش ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۲۵۸ قطعه اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته قلع و قمع شد و در شش ماهه دوم این آمار تا سطح قابل ملاحظه و تعداد ۱۱۶۱ مورد افزایش یافت.

طهماسبی زاده افزود: فروش اراضی کشاورزی و قطعه بندی و تبدیل به باغ ویلا‌ها به جای فضای سبز و کشاورزی غیر قانونی است و با قاطعیت و جدیت با زمین خواران برخورد می‌شود.

اوادامه داد: مقابله با زمین خواری به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق بیت المال در حال پیگیری است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد، کمیته َ صیانت از حریم شهر مشهد را یک ساختار و تشکیلات قدرتمند دانست وگفت: این کمیته می‌تواند توانایی برقراری تعامل با دستگاه‌های متولی زمین را به نحو مطلوبی داشته باشد ولیکن بازنگری در ساختار و رفع برخی اشکالات در اجرا ضروری است.

طهماسبی زاده با اشاره به برخی اعمال نظرات در نحوه تفسیر قانون، افزود: عجیب است که برخی علیرغم صراحت قانون و علیرغم مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ و نامه اخیر دادستان عمومی و انقلاب که صراحتا دستور داده "در هر صورت ابنیه و مستحدثات غیر مجاز قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شوند"باز هم در پی تفاسیری هستند که نتیجه‌ای جز تأمین منافع زمین‌خواران و نابود کنندگان بستر تولید ندارد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار