معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مردم خواست برای اجرای هر چه بهتر طرح غربالگری کرونا، تماس‌های ۴۰۳۰ را پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد غربالگری قرار گرفته اند، گفت: جمعیت غربالگری شده به این صورت است که همکاران ما در مراکز جامع سلامت، مراقبان سلامت یا بهورز‌ها تماس تلفنی با مردم گرفته و از آن‌ها در مورد علائم اصلی بیماری کرونا سوال می‌پرسند، اما در اینجا نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که وقتی همکاران ما با مردم تماس می‌گیرند، شماره ۴۰۳۰ روی گوشی‌ها نمایش داده می‌شود که متأسفانه تعداد قابل توجهی از مردم پاسخگو نیستند.

 

او با اعلام اینکه مردم تصور می‌کنند، شماره ۴۰۳۰ تبلیغاتی است لذا استقبال کم می‌شود و آمار غربالگری پایین می‌آید، افزود: از اصحاب رسانه تقاضا داریم که این نکته را مورد تأکید قرار دهند تا مردم پاسخگوی تلفن ۴۰۳۰ باشند.

احمدی طباطبایی با اشاره به موارد پیگیری سایت سلامت کرمان تصریح کرد: سامانه  salamat.gov.ir  بهترین سایت خود ارزیابی است، لذا تقاضا دارم که رسانه‌ها این موضوع را به اطلاع مردم برسانند.

او بیان داشت: وارد کردن شماره تلفن همراه در سایت برای ارسال جواب ارزیابی به فرد است و وارد کردن کد ملی سبب می‌شود تا بدانیم این فرد تحت پوشش کدام خانه بهداشت است و یک پیامک روی گوشی بهورز ارسال می‌شود.

 

احمدی طباطبایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته در کشور پیشتاز بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، افزود: درحال حاضر ۱۳ مرکز ۱۶ ساعته منتخب در استان کرمان داریم که بیش از دو هزار و ۶۰۰ بیمار به این مراکز مراجعه کرده اند و علاوه بر این، مراکز ۲۴ ساعته هم در سطح استان داریم.

او تصریح کرد: پیگیری افرادی که با فرد بیمار بستری در بیمارستان ارتباط داشته اند از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی است که تقاضا داریم اصحاب رسانه از مردم درخواست کنند تا پاسخگوی سوالات همکاران ما باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار