معاون دادستان مرکزکهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: دستگاه قضایی استان با انتشار دهندگان اخبار غیر واقعی در فضای مجازی برخورد می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون دادستان مرکزکهگیلویه وبویراحمد  در جلسه کارگروه فضای مجازی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت رسانه ایی استان در فضای مجازی در خصوص پوشش اخبار مربوط به کرونا گفت: تعداد محدودی از رسانه‌ها برای پوشش اخبار به رعایت اصول حرفه ایی در انتشار اخبار کمتر توجه کردند که به آن‌ها تذکر داده شد.
 
طالبی پور به گستره فعالیت فضای مجازی اشاره کرد و افزود: رسانه‌هایی که عامدانه در پی ایجاد تشدد و ایجاد فضای ناامیدی هستند یا به انتشار اخبار کذب اقدام کنند پیگرد قضایی می‌شوند.
 
او با اشاره به پایش شبانه روزی فضای مجازی از سوی متولیان امنیتی، انتظامی و قضایی و ضرورت پاسخگویی مدیران مربوط به حوزه‌های بهداشت و درمان گفت: شایسته است مجموعه مدیریتی این بخش با انتخاب سخنگوی واحد اخبار، اطلاعیه‌های مربوط به کرونا را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.
 
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این جلسه گفت: ۸۴ سایت و ۱۶ خبرگزاری دارای مجوز در روز‌های اخیر اخبار مربوط به کرونا را پوشش می‌دهند.
 
خردمند افزود: نظارت این اداره کل برای انتشار اخبار جدی است و با کسانی که بدون در نظر گرفتن اصول حرفه ایی در صدد ایجاد ناامنی و اضطراب در جامعه باشند متناسب با قوانین مطبوعاتی برخورد می‌شود.
 
در این جلسه اعضا درباره چگونگی فعالیت‌های مطبوعاتی در فضای مجازی گفتگو کردند.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.